Wandelroute in Limburg: Beringen-Mijn

Over de wandelroute door Beringen-mijn

Deze korte route leidt je door de ‘cité’ van Beringen-mijn, een wijk die volledig werd gebouwd rond de steenkoolwinning. Maar je komt ook flink wat groen tegen onderweg. Nog vlakbij: het Mijnmuseum, zwembad, klimcentrum, avonturenberg en mountainbikeparcours.

beringen-mijn
De mijnsite van Beringen: een boeiend verhaal met een nieuw groen hoofdstuk. (c) Toerisme Limburg / Koen De Langhe
  • Provincie: Limburg
  • Startplekbe-MINE startplaats Todi, be-MINE 1, 3580 Beringen
  • Lengte: 4,5 km
  • Moeilijkheidsgraad: 1
  • Borden: met blauwe ruit
  • Periode: altijd
  • Honden toegelaten: aan de leiband
  • Kidsproof: ja
  • Rolstoel/buggyvriendelijk: neen
  • Picknickmogelijkheid (banken/tafels, cafeetjes…) (op het kaartje) ja
  • Meer info over deze wandeling en de omgeving: klik hier
  • Meer wandelingen in de provincie: klik hier

Dit mag je onderweg zeker niet missen

• Een aanrader: wandel de mijnterril bij de startplek op, een pad leidt je tot een hoogte van 100 m, met een ideaal uitzicht op de mijnsite. Enkel van een half uur voor zonsopgang tot een half uur na zonsondergang!
  • Ook het Mijnmuseum op de Koolmijnlaan is zeker een bezoek waard
beringen-mijn
De terril, een uitdaging waaraan moeilijk te weerstaan is. (c) Toerisme Limburg / Koen De Langhe

Routebeschrijving rond Beringen-mijn

Volg de bordjes met blauwe ruit. Beschrijving: wandel vanaf de parkeerplaats tussen Schachtl. en Sporenpark rechts naar Stationsstr. en steek die even over – wandel dan rechts, steek Spoorwegstr. over, ga naar links en wandel rond de moskee tot je weer op de Stationsstr. komt – neem die links – 1ste kruisp. links Laan op Vurten nemen – aan volgend groot kruisp. rechts Alfred Habetsl. – over Rondplein Lindestr. links – Louis Sauvestr. links – Kastanjestr. links – Habetsl. rechts – kruisp. rechtdoor Noordwijkstr. – Kerkstr. rechts – Koolmijnl. rechts, oversteken en dan Theodartuspl. links – bij splitsing het linkse pad volgen, stap naar parking Beverlosestwg. – links naast parking tot Stationlaan, deze links nemen – Eeuwfeestplein rechts – Visvangststr. over, iets verder links Kioskplein inslaan – even over het plein, dan rechts Kioskplein tot Havenl. – door het Park van de Directeur naar Koolmijnl., links nemen tot Kioskplein, hier rechts  – stap langs Toeristisch onthaal naar de Schachtbok, dan weer terug en rechts naar startplaats

Goed om te weten

Download hier je kaartje met de wandelroute

beringen-mijn

Wil je deze wandeling graag downloaden en afdrukken? Download dan de kaart in PDF-formaat:

Wil je deze wandelroute graag op je wandelgps of smartphone? Hier vind je het GPX-bestand.

Klik hier voor instructies om het GPX-bestand te installeren.

Meer uitstapjes in Limburg:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."