Deze ochtendgewoontes zorgen ervoor dat die laatste kilootjes maar niet verdwijnen

Deze ochtendgewoontes zorgen ervoor dat die laatste kilootjes maar niet verdwijnen

Lukt het jou maar niet om die laatste kilootjes kwijt te spelen? Neem dan eens je ochtendgewoontes onder de loep, want het zou daar misschien aan kunnen liggen. 

Jouw dag starten in het donker

Je vindt het misschien gezellig om nog even in het donker te ontbijten, maar mensen die ’s ochtends meteen de eerste zonnestralen binnenlaten, hebben een lagere BMI (Body Mass Index) dan mensen die langer in het donker vertoeven. Volgens Amerikaans onderzoek zouden twintig tot dertig minuten daglicht al een positieve invloed hebben op je BMI, zelfs al is het bewolkt. Doe die gordijnen dus maar meteen open van zodra je wakker bent.

Té lang uitslapen

Uit een studie, die gepubliceerd werd in het tijdschrift PLOS One, blijkt dat mensen die dagelijks meer dan tien uur slapen een hogere BMI hebben dan de personen die minder lang in hun bed liggen. Zo nu en dan vroeg opstaan is misschien niet altijd even leuk, maar het loont dus wel!

Je bed niet opmaken

Mensen die hun bed onopgemaakt laten, hebben 19 procent meer kans op een goede nachtrust. Maar zoals je hebt kunnen lezen, wordt een goede nachtrust gelinkt aan een hogere BMI. Dus mooi opmaken, dat bed. 😉

Het ontbijt overslaan

Sla je het ontbijt over, omdat je hoopt dat de overtollige vetrolletjes zo zullen verdwijnen? Dan raden we jou aan om dit idee te laten voor wat het is, want door ’s ochtends uitgebreid te eten, ga je net vermijden dat je overdag in de verleiding komt om ongezonde zaken te eten.

Bron: goedgevoel.be – Beeld: gettyimages.be

Nog meer lezen:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)