Fit op het werk: 7 eenvoudige tips

bewegen op het werk

Zit jij elke dag vastgekluisterd aan je bureaustoel? Af en toe van je stoel gaan, is nochtans heel goed voor je. Deze oefeningen zijn gezond voor je lijf, maar ook voor je hoofd. 

7x doen op het werk

  1. Blijf geen dag aan je bureau zitten, maar sta elk uur even op en loop vijf minuten rond. Af en toe je bureau of werkplaats verlaten, is heel goed voor je. Lees alle voordelen hier!
  2. Stuur je printopdrachten naar de verste printer op kantoor.
  3. Bel of mail je collega’s niet met een vraag, maar ga langs.
  4. Ga een verdieping lager naar het toilet: meer beweging én je komt collega’s tegen die je niet vaak ziet.
  5. Sta recht: constant rechtstaand werken is natuurlijk te vermoeiend. Wat wel kan, is bijvoorbeeld ‘s middags je mails rechtopstaand beantwoorden of staand vergaderen. Je zou creatiever en alerter zijn als je rechtstaand werkt.
  6. Kies voor een zitbal. Als het mag van je baas, ga dan voor een zitbal in plaats van een bureaustoel. Omdat je constant je evenwicht moet zoeken, blijven je rug- en buikspieren steeds in beweging.
  7. Vraag een fietsvergoeding. Veel mensen weten het niet, maar als je met de fiets naar het werk gaat, kun je daar een fietsvergoeding voor krijgen. Vraag zeker na hoe dat zit bij jouw bedrijf.

Bron: Libelle 2016/16. Beeld: Getty Images

Nog meer fit nieuws:

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)