Vliegangst? Deze tips helpen je!

Vliegangst? Deze tips helpen je!

De grote vakantie staat weer voor de deur. En sommigen onder ons vertrekken op reis met het vliegtuig. Dat is niet voor iedereen een pretje. Daarom geven we 10 tips om vliegangst te verminderen. Zo kun je zorgelozer op vakantie vertrekken!

  1. Rustig ademhalen

    Adem vier tellen in, hou je adem vier tellen vast en adem dan weer vier tellen uit. Herhaal dit tot als je je wat kalmer voelt.

  2. Spieren ontspannen

    Span één voor één je spieren op en ontspan ze daarna volledig.

  3. Turbulentie is normaal

    Dus maak je geen zorgen als dit voorvalt. Vliegtuigen zijn daarop voorzien.

  4. Leuke bezigheid

    Hou je bezig met iets leuks. Schrijf een brief, kleur, teken, kijk een serie of een film,…

  5. Je bent in goede handen

    De piloot die nu met je vliegt is geselecteerd na een hele strenge procedure. Ook krijgen ze een opleiding die hun perfect voorbereid op allerlei situaties. Je bent dus in goede handen!

  6. Veilig in het vliegtuig

    De toestellen waarmee je vliegt, worden telkens goed gecontroleerd door zowel piloten als ingenieurs alvorens op te stijgen. Dus je kunt op je beide oren slapen.

  7. Vermijd suikers en cafeïne

    Dehydratatie kan angst in de hand werken. Vermijd daarom vochtafdrijvende (cafeïne)drankjes. Drink liefst ook geen gesuikerde dranken. Gewoon wat water of kokoswater  is het beste.

  8. Droom even weg

    Droom even helemaal weg bij waar je gaat aankomen. Beeld je je bestemming in, het strand, jij die aan het relaxen bent,…

  9. Neem een supplement

    Er zijn een aantal natuurlijke middeltjes die je angst helpen verminderen, zoals valeriaan en passiebloem. Deze zijn verkrijgbaar in de natuurwinkel.

Bron: British airways, beeld: shutterstock

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)