10x beste beautyproducten van het voorbije jaar

10x beste beautyproducten van het voorbije jaar

Dinsdag 19 maart was het zover: toen werden voor het eerst onder grote belangstelling de Belgian Beauty Awards uitgereikt aan de beste schoonheidsproducten van 2018. In de jury zat onder meer onze eigenste beauty-experte Sanne De Lee. Benieuwd!

Getest en goedgekeurd!

Op de redacties van lifestylemagazines wordt altijd een beetje jaloers gekeken naar de desk van de beautyjournalistes. Ze worden namelijk elke dag overladen met de allernieuwste beautyproducten. Vaak worden ze uitgetest en gerecenseerd, wat hen tot echte connaisseurs en een perfecte jury van de beautywereld maakt.

Wie zat er in de benijdenswaardige jury?

  • Beautyjournaliste Franciska Bosmans van Knack Weekend,
  • beautyjournaliste Sanne De Lee van Libelle,
  • chef lifestyle Judith Hendrickx van Flair,
  • chef mode & beauty Els Keymeulen van Feeling,
  • beautyjournaliste Emilie Sadre van Femmes d’Aujourd’hui,
  • beautyjournaliste Isabelle Willot van Le Vif Weekend
  • en voorzitter Fabienne Willaert, uitgever van Knack Weekend en Le Vif Weekend 

Zij mochten zorgvuldig alle nieuwe lanceringen van 2018 uitgebreid testen en bestuderen. De gelukkige winnaars mogen een jaar lang de Belgian Beauty Award op de schoorsteenmantel zetten!

En de winnaars zijn…

Uit een hele reeks selecteerden ze telkens drie finalisten per schoonheidscategorie, maar deze kwamen er als ultieme winnaar uit. Hét ideale beauty-lijstje om je te laten inspireren dus!

Beste vrouwenparfum

Nomade van Chloé

Afbeeldingsresultaat voor Nomade van Chloé
Nomade van Chloé – 75 ml – 114,50 euro bij de parfumerie

Waarom?

Met hun bloemige, vrouwelijke en tikje verleidelijke geuren weet het modehuis perfect wat (veel) vrouwen willen: een parfum dat bij elke gelegenheid past. Parfumeur Quentin Bisch combineerde de mirabelpruim, eikenmos en fresia in een geurfamilie die zachtheid mixt met kracht. Eentje die bovendien voor vrijheid staat.

Beste mannenparfum

Orage van Louis Vuitton

Afbeeldingsresultaat voor Orage van Louis Vuitton
Orage van Louis Vuitton – 100ml – 210 euro bij de parfumerie

Waarom?

Louis Vuitton lanceerde vorige lente voor het eerst vijf mannenparfums, geïnspireerd op wereldse reizen. Meesterparfumeur Jacques Cavallier Belletrud werkte hiervoor met de fijnste natuurlijke ingrediënten. Orage is een subtiele houtgeur die de band tussen man en aarde symboliseert. Met onder meer iris, patchoeli, bergamot en vetiver.

Beste huidverzorging

Atoderm SOS Spray van Bioderma

Afbeeldingsresultaat voor Atoderm SOS Spray van Bioderma
Atoderm SOS Spray van Bioderm – 200ml – +/-13 euro bij de apotheek

Waarom?

Hoeveel mensen hebben last van jeukende huid? Veel! Deze handige spray speelt hier handig op in. De formule met Skin Relief-technologie en kalmerend enoxolone belooft binnen de minuut jeuk te kalmeren, te hydrateren en de verzwakte huidbarrière te versterken. Het anti-jeukeffect houdt zes uur aan.

Beste haarproduct

Thermal Treatment Wrap van Ikoo

Afbeeldingsresultaat voor Thermal Treatment Wrap van Ikoo
Thermal Treatment Wrap haarmasker van ikoo – € 5,99 bij Di.

Waarom?

Hoe je je badkamer omtovert in een wellnesscenter? Met de nieuwste generatie aan haarmaskers, zoals de Thermal Treatment Wrap. De wrap is als een sheet mask voor het haar: het kapje is gevuld met een herstellend masker dat opwarmt, zodat de ingrediënten beter in het haar kunnen dringen.

 

Lees meer:  Libelle test uit: ‘Thermal Treatment Wrap’ zelfverwarmend haarmasker

Beste make-up

VisionAiry Gel Lipstick van Shiseido

Afbeeldingsresultaat voor VisionAiry Gel Lipstick van Shiseido
VisionAiry Gel Lipstick van Shiseido – 28,90 euro bij de parfumerie

Waarom?

Strak, tijdloos en innoverende, lichte formules; het Japanse cosmeticamerk Shiseido gaf zijn volledige make-uplijn een grondige make-over en dat loont! Zoals deze gellipstick met Triple Gel Technology: dankzij de producten agar, klei en copolymeergel krijg je hoge concentraties pigment wat voor een comfortabele, hydraterende lipstick zorgt die uren blijft zitten en lippen in een rijke kleur hult.

Beste innovatief product

Le Volume Révolution de Chanel

Le Volume Révolution de Chanel – 34,50 euro bij de parfumerie

Waarom?

Het modehuis Chanel bracht vorig jaar in samenwerking met de Franse start-up Erpro 3D Factory voor het eerst een 3D-geprint mascaraborsteltje op de markt. Het borsteltje bestaat uit kleine honingraatholtes die mascara vasthouden en geleidelijk, met elke haal, vrijgeven zodat je mooi volume kunt opbouwen. Je hoeft de borstel bovendien niet opnieuw in de tube te dopen om beide ogen op te maken.

Beste duurzaam product

Made for All Gentle Body Wash van Kiehl’s

Afbeeldingsresultaat voor Made for All Gentle Body Wash van Kiehl's
Made for All Gentle Body Wash van Kiehl’s – 500ml – 29 euro bij Kiehl’s winkels

Waarom?

Met deze zachte douchegel voor het hele gezin slaat Kiehl’s een meer duurzame weg in. De flacon bestaat uit 100% gerecycleerd materiaal, de formule bevat 95% natuurlijke ingrediënten, waaronder duurzaam geteelde aloë vera, en is 100% biologisch afbreekbaar.

Beste budgetproduct

CeraVe

Afbeeldingsresultaat voor CeraVe
Hydraterende crème van CeraVe – 450 ml – +/- 17 euro bij de apotheek

Waarom?

Je betaalt een zacht prijsje voor deze hydraterende, parfumloze formules. CeraVe is ontwikkeld met dermatologen om de huidbarrière te helpen herstellen en versterken om je huid zacht en gezond te houden. Dankzij de gepatenteerde Multi-Vesicular Emulsion-technologie worden de ingrediënten geleidelijk aan vrijgegeven, waardoor de huid 24 uur lang comfortabel aanvoelt.

Beste Belgisch product

Deo Wash en Deo Scrub van Oy

Afbeeldingsresultaat voor Deo Wash en Deo Scrub van Oy
Oy Deo Wash – 200 ml – 24,60 euro en Oy Deo Scrub – 200ml – 24,60 euro bij oycare.be

Waarom?

Apotheker Inge Louf ontwikkelde een alternatief voor de deodorant die het zweetproces doorgaans blokkeert, wat eigenlijk nefast is voor de huid.  De biologisch afbreekbare formules van Oy blokkeren geen transpiratie, maar beloven je wel 24 uur lang zweetgeurvrij te houden. Dat doen ze door de huidbacteriën, die onfrisse geurtjes veroorzaken, te neutraliseren.

Beste iconisch product

L’Interdit van Givenchy

Afbeeldingsresultaat voor L'Interdit van Givenchy
L’interdit van Givenchy – 80ml – 95,50 euro bij de parfumerie

Waarom?

Deze geur is een nieuwe interpretatie van het parfum dat Hubert de Givenchy voor Audrey Hepburn creëerde. Een heerlijke witte bloemengeur met oranjebloesem, jasmijn, tuberoos, vetiver en patchoeli. Ook de flacon is een hommage aan het origineel en in het doosje prijkt de handtekening van de ontwerper.

Bron: Knack Weekend, Belgian Beauty Awards. Coverbeeld: Kiehl’s

Meer beauty-nieuwtjes:

 

 

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)