Belgen, fervente bonnetjesknippers

Door De Redactie

Het cliché van Belgen als bonnetjesknippers wordt weer eens bevestigd door cijfers van HighCo DATA Benelux. In 2011 spaarden we in België met z'n allen net geen 120 miljoen euro uit door kortingsbonnen te gebruiken. Dat is minder dan in 2010 maar we blijven wel koplopers in Europa.

Opmerkelijk is dat de producenten bijna evenveel kortingen aanboden in 2011 dan in het jaar ervoor, ondanks de economische crisis. Dit kan men dan weer verklaren door de drang van fabrikanten om consumenten aan hun merk te binden, en dus met kortingen en andere acties te zwaaien. Mooi meegenomen voor de consumenten, die met die bonnen het crisisleed toch wat verzacht zien. De e-coupon, de digitale versie van de kortingsbon, heeft België evenwel nog niet ingepalmd.

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."