De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Strakkere buik? Je doet het zo!

Door De Redactie

Niet tevreden als je in de spiegel die blubberbuik ziet? Maak er komaf mee met oefeningen en de juiste voeding.

Laten we beginnen met een fabeltje de wereld uit te helpen: van buikspieroefeningen alleen krijg je dat overtollige buikvet niet weg! Neen, je hoeft er niet meteen een liposuctie voor uit te voeren. Met letten op je voeding en aerobic-oefeningen kom je ook al een heel eind!

1. Buikspieroefeningen

Door buikspieroefeningen worden je spieren strakker en sterker. Als je denkt dat eentonige sit up-oefeningen de enige manier zijn om je buik te trainen heb je het mis. Hier een paar alternatieve oefeningen:

Fietsen
 

1. Leg je op de grond met je gezicht naar boven.

2. Strek je benen in de lucht en maak horizontale fietsbewegingen.

3. Plaats je handen achter je hoofd en beweeg je bovenlichaam op en neer naar je knieeën. Dit doe je met je schouders van de grond. Je kan afwisselen door met je rechterschouder naar je linkerknie te bewegen en met je linkerschouder naar je rechterknie te gaan. Doe dit een twintigtal tellen.

Stijf als een plank!
 

1. Ga liggen met je hoofd naar de grond gericht.

2. Steun op je onderarmen en toppen van je voeten terwijl je rest van je lichaam in de lucht duwt.

3. Je moet dit zo doen dat je lichaam als een plank boven de grond hangt. Rechte rug dus en je benen niet tegen de grond! Hou dit 16 tellen lang vol.

Benen in de lucht
 

1. Ga liggen op je rug. Til je benen verticaal in de lucht terwijl je bovenlichaam op de grond blijft. Je vormt zo een rechte hoek met je lichaam.

2. Je duwt je lichaam helemaal omhoog, ook je bips gaat de lucht in.

2. Dan haal je je bips weer naar de grond en buig je je knieën zodat je onderbenen parallel met de grond zijn.

3. Wissel de beide oefeningen af voor 20 tellen.

2. Aerobic work-out

Strakke buikspieren hebben haalt niet veel uit als ze verscholen zitten achter je vetlaagjes. Om je buikvet te verbranden doe je best aan aerobic. Veel van de aerobische oefeningen zijn cardiovasculaire oefeningen: goed voor het hart. Eigenlijk betekent aerobic zo veel als bewegen. Denk bij aerobic niet meteen aan overenthousiaste danspasjes op discomuziek. Je kan evengoed trappen lopen, fietsen, touwtje springen of wandelen. Aerobic kan je dus ook makkelijk thuis doen!

3. Gezond eten

Je zal ook je eetpatroon moeten aanpassen als je een strakke buik wil.

  • Eet vooral groenten en fruit, die bevatten natuurlijke suikers.
  • Kies voor vezelrijk voedsel, zoals volkorenbrood. Vezels zorgen ervoor dat je spijsvertering beter werkt zodat vet minder snel wordt opgenomen in je lichaam.
  • Eiwitten zijn ook sterk aan te raden. Deze zorgen dat je sneller verzadigd bent en je hongergevoel niet zo snel opkomt.
  • Kies voor thee in plaats van koffie. Groene thee bijvoorbeeld stimuleert de vetverbranding en helpt tegen het hongergevoel.

Partner Content