Top 10 gezonde voedingstips

Top 10 gezonde voedingstips

1.Dé belangrijkste regel: eet voldoende groenten en fruit, minstens vijf porties per dag!

2. Kies voor mager vlees, gevogelte en vis ipv bereide vleeswaren zoals worsten en gehakt.

3.Vermijd ook vette vleeswaren op je boterham. Ga voor kippenwit, ontvette ham en gerookte ham.

4. Varieer in je voeding. Voldoende variatie helpt je je dieet volhouden, en is goed voor je gezondheid.

5 .Kies halfvolle en magere melkproducten ipv volle en koop kaas met maximum 30% vetgehalte.

6. Stoom of kook je groenten, en grill je vlees. Zo gebruik je veel minder vetstoffen.

7.Kies voor volkoren brood, volle rijst en pasta met granen. Je voelt je sneller verzadigd en eet minder. Bovendien zijn vezels essentieel in een gezond dieet.

8.Vervang zout door verse kruiden. Te veel zout zorgt ervoor dat je lichaam vocht vasthoudt, waardoor je je opgeblazen voelt.

9.Vervang suiker door kunstmatige zoetstoffen en kies light varianten van frisdranken. Met mate te gebruiken!

10. Beperk je alcoholinname. Drink minstens anderhalve liter water per dag om gifstoffen af te voeren en je lichaam te zuiveren.

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)