Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Verlies jouw laatste kilo’s

Door De Redactie

Iedereen ken het wel, je bent bijna aan je streef gewicht, maar toch willen die laatste kilo’s er maar niet af. Het lijk wel of die laatste grammetjes aan je lichaam blijven plakken. Dit zijn enkele mogelijke verklaringen waarom je die laatste kilootjes nog niet kwijt bent en hoe je jouw lichaam een handje kan helpen.

1. Je eet te veel

Wie bijna aan zijn streef gewicht zit krijgt vaak de neiging om vaker los om te springen met zijn goede voornemens. Al die kleine extraatjes lopen snel op tot veel calorieën.
 

Tip: hou een dieet dagboek bij.

Schrijf elke dag op wat je eet en drinkt. Zo zal je gauw merken wanneer je meer begint te eten. Elke hap is belangrijk als je gewicht wilt verliezen. Let ook goed op je verzadigingsgevoel. Je maag krijgt een signaal van je hersenen wanneer je genoeg hebt, alleen duurt dit wel 20 minuten. Luister goed naar je lichaam en neem tijd om te eten. Op die manier weet je een te volle maag te vermijden.

2. Je eet te weinig

Wie te weinig eet kan problemen ondervinden bij het afvallen. Wie niet voldoende eet vertraagt zijn metabolisme. Je stofwisseling wordt op een laag pitje gezet met als gevolg dat je trager afslankt. Je lichaam zal al snel andere reserves dan vet aanspreken om zich te voldoen.
 

Tip: eet drie gezonde maaltijden per dag.

Dit wil zeggen dat je bijvoorbeeld je bord vult met de helft groenten, een kwart mager vlees en het andere kwart met volkoren pasta, brood of aardappelen. Je moet zorgen voor een vermindering in calorieën en een afbraak van vetcellen. Wie te weinig eet brengt zijn lichaam in disbalans en dan zal je lichaam actieve lichaamscellen aanspreken. Je zal je dus moe en futloos voelen.

3. Het gevaar van routine

Je bent al een tijdje bezig met diëten. In het begin vlogen de kilo’s eraf, maar nu blijven die laatste grammetjes plakken. Dat is heel normaal. Je lichaam heeft zich aangepast aan je routine en dus moet je harder je best doen om nog wat af te vallen.
 

Tip: verras je lichaam.

Verander je eetpatroon of kies eens voor een nieuwe sport. Deze zal andere spieren aanspreken dan de sport die je ervoor deed.

Lees meer:

[LINK_TEXT id=2]

[LINK_TEXT id=3]