Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten
Original caption: Bodies weigh only ten percent of normal weight while in water, which makes underwater aerobics a great low-impact exercise. Pool exercises are also used extensively in physical therapy after injury, surgery, and joint repair. --- Image by © Louie Psihoyos/Corbis

Welke sport mag ik beoefenen tijdens mijn zwangerschap?

Door De Redactie

Voor grote sportliefhebbers kan de zwangerschap niet snel genoeg gaan. Je loopt beter geen zware marathon, maar het kan zeker geen kwaad om dagelijks lichaamsoefeningen te doen. Kleine inspanningen zijn niet alleen goed voor de mama, maar ook voor de baby.

Tel je stappen!

Koop een degelijke stappenteller en maak een lange wandeling. In een halfuur, doe je al gemiddeld 3000 stappen. Het is een goede workout zonder al te veel inspanning. Na je wandeling kan je zonder schuldgevoel genieten van een lekker stukje taart als beloning!

Aquagym

Water aerobics is de nummer één bij toekomstige mama’s. Met deze sport train je zowel je spieren als uithoudingsvermogen zonder je lichaam te overbelasten.

Lenigheid

De nieuwste trend in fitnesszalen is de TRX training. Bij deze oefeningen maak je gebruik van rubberen banden waarmee je je spieren traint. Je laat vooral je lichaamsgewicht zijn werk doen. Vraag om advies van een professionele coach voor de geschikte oefeningen.

Prenatale yoga

Prenatale yoga is in! En dat is geen toeval. Het is dé perfecte sport voor zwangere vrouwen. Combineer yoga oefeningen met power walking en je zal je figuur blijven behouden gedurende de zwangerschap. Yoga helpt je niet alleen ontspannen, maar doet je ook rustiger en kalmer voelen. Zo leer je speciale ademhalingstechnieken die je zullen helpen bij de geboorte van je kind.