Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Voel je nooit meer moe!

Door De Redactie

Sta jij 's morgens ook moe op? Voel jij je soms een beetje lusteloos en heb je geen energie om ook maar iets te doen? Volgende tips zullen ervoor zorgen dat je fitter en energieker de dag doorkomt!

1. Neem eens een loopje

Wanneer je gezond eet en voldoende sport heb je een gezonde levensstijl en zal je minder lusteloos door het leven stappen. Zoek dus een sport die bij je past en bouw langzaam op. Na een tijdje zal je merken dat je niet meer afgepeigerd bent na een uurtje fitnessen of een half uurtje joggen. Je conditie verbetert week na week en jij voelt je telkens als herboren!

2. Nachtrust is heilig

Probeer jij 's avonds nog vanalles af te werken en lig je pas na twaalven in je bed? Geen goed idee, want je nachtrust is bijzonder belangrijk. Af en toe een kort nachtje kan natuurlijk geen kwaad, maar maak er geen gewoonte van want je lichaam past zich aan. De behoefte aan energie wordt gecompenseerd met het vergroten van je eetlust en dat terwijl je stofwisseling trager gaat waardoor voedingsstoffen minder snel in energie worden omgezet. Ga dus iedere avond op een vast uur slapen.

3. Leer onstpannen

Na een dag hard werken is het heel belangrijk dat je 's avonds kan ontspannen. De meesten zullen hiervoor in de zetel ploffen en televisie kijken, maar weet dat dit niet de ideale manier is om te ontspannen. Een avondje tv-kijken levert namelijk alleen maar nieuwe indrukken op die dan weer verwerkt moeten worden. Om echt te relaxen is het noodzakelijk dat je lichaam endorfine aanmaakt en hiervoor moet je in beweging komen. Ook dingen doen waar je echt zin in hebt en tijd voor jezelf zijn enorm belangrijk!

4. Je bent wat je eet

Een energiek leven vraagt om een goede voeding. Probeer daarom zoveel mogelijk met verse producten te koken. Zo krijg je minder kunstmatige toevoegingen binnen. Eet ook altijd drie maaltijden per dag en als tussendoortje grijp je best naar producten die weinig suiker bevatten.

5. Bekijk het altijd positief

Niet alleen je lichaam dient gezond te zijn, je moet je ook lekker in je vel voelen. Wanneer je tevreden bent met je leven, heb je gewoon meer energie dan wanneer je je ongelukkig voelt. Bekijk dus even of je wel tevreden bent met je leventje. Duiken er lastige situaties op? Je hoeft je leven daarom nog niet drastisch te wijzigen…soms zijn kleine veranderingen al voldoende om je toch gelukkiger te voelen.

6. Neem vitamientjes

Ook vitaminen kunnen jullie helpen om minder moe te zijn.
Vitamine A: zorgt voor een goede weerstand en helpt infecties te bestrijden (zit in onder andere lever, boter, kaas en melk)
Vitamine B1 tot en met B12: zorgen voor een goede spijsvertering en zijn goed voor het zenuwstelsel, huid en haar (zit in onder andere melkproducten, volkorenproducten, noten, vis, ei en banaan)
Vitamine C: heeft een weerstandsverhogende werking en is goed voor botten, tanden en bloedvaten (zit in onder andere citrusvruchten, kiwi en broccoli)
Vitamine D: geeft sterke tanden en botten maar ook sterke spieren. Wordt door het lichaam aangemaakt met behulp van zonlicht (zit in ondere andere margarine en makreel)
Vitamine E: belangrijk voor rode bloedcellen en spierweefsels en beschermt de lichaamsbouwstoffen (zit in onder andere noten, ei en pinda's.