
Nieuw: oprechte wenskaarten voor moeilijke momenten

Ruim 60% van de Vlamingen en Nederlanders vindt het lastig om de juiste boodschap over te brengen bij moeilijke momenten. Dat blijkt uit een onderzoek door Hallmark over het gedrag, gevoel en behoeften bij het uitkiezen van een gepast wenskaartje.
Woordje troost
Het onderzoek, afgenomen bij 2.112 Vlamingen en Nederlanders, gaf aan dat ruim de helft van de mensen wel graag een kaart wilt sturen in moeilijke tijden, maar het moeilijk vindt om hun gevoel onder woorden te brengen. Eén op tien is bang dat hun tekstje op de kaart ongepast is. Hallmark brengt naar aanleiding van dit onderzoek een collectie ‘Moeilijke Momenten’ op de markt.
Vanuit buikgevoel
Een deel van de collectie werd ontworpen door Claudia Helmons. Claudia leed zelf aan kanker en voelde zich niet altijd begrepen door de kaarten met alleen ‘sterkte’ of ‘beterschap’. “Met ‘beterschap’-kaarten voelde ik mij niet altijd begrepen. Superlief en fijn dat er iemand aan mij dacht, maar wie zegt er dat ik beter word?” Claudia ontwierp de collectie met veel humor en lef maar ook met buikgevoel en gevoel voor kwetsbare momenten.
Wij vinden de kaarten alvast verterend mooi. Ontdek hier de collectie!
Powervrouw
You vs Cancer
Lief voor jezelf
Niet altijd gemakkelijk
De ‘Moeilijke Momenten’-kaarten zijn beschikbaar via de webshop van Hallmark en bij verschillende winkelpunten. Ze kosten €2,50 per stuk. Heb jij ook moeite met een mooie tekst te schrijven? De tekstenschrijvers van Hallmark staan je bij!