Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Fisher-Price blaast 80 kaarsjes uit

Door De Redactie
Het populaire speelgoedmerk Fisher-Price bestaat 80 jaar! In 1930 werd het bedrijf opgericht door Irving L. Price en Herman G. Fisher en ondertussen bracht het merk al meer dan 5.000 innovatieve producten op de markt. Wij bezorgen jullie graag enkele leuke en grappige weetjes over Fisher-Price!

  • Het eerste speelgoed dat door Fisher-Price op de markt werd gebracht was Dr. Doodle. In 1931 kon deze kleine trekeend voor drie Amerikaase dollar worden gekocht. Ondertussen is deze eend, mits hij in goede staat verkeert, voor verzamelaars zo’n 81.000 Amerikaanse dollar waard.
  • Sinds de start van de verkoop van het trekspeelgoed Little Snoopy in 1966 zijn er meer dan 10 miljoen stuks verkocht: dat betekent dat er de afgeloen 46 jaar wereldwijd elke dag ongeveer 700 stuks over de toonbank zijn gegaan.
  • Op elkaar gestapeld reiken de 40 miljoen kleurenringpiramides die sinds de lancering in 1962 zijn verkocht meer dan 3.000 kilometer de lucht in.
  • 100% van de ouders in Amerika kent de merknaam Fisher-Price.
  • In 1949 is bij Fisher-Price de traditie ingevoerd om alle medewerkers van Fisher-Price voor Thanksgiving een kalkoen te geven. De afgelopen 61 jaar zijn meer dan 50.000 kalkoenen uitgedeeld.
  • Fisher-Price laat nieuwe productideeën direct in haar eigen speelgoedonderzoekslaboratorium testen door kinderen. Per jaar helpen ongeveer 2000 kinderen om te beslissen welke producten op de markt komen en welke niet.
  • Elk jaar worden ook ongeveer 1.000 moeders uitgenodigd om hun mening te geven over nieuw speelgoed en producten voor kinderen.
  • Fisher-Price test elk jaar ongeveer 2.500 nieuwe productideeën van externe uitvinders. Minder dan 50 daarvan halen de eindronde. Creatieve medewerkers van Fisher-Prce zorgen ook voor 2.500 productideeën per jaar, waarvan ongeveer 250 uitgekozen orden voor nieuwe productreeksen.
  • Van alle 5.000 productconcepten die worden getest, worden elk jaar ongeveer 200 daadwerkelijk op de speelgoedbeurs gelanceerd.
  • De wielen van een driewieler van Fisher-Price worden in de testfase op een stoepsimulator over een afstand van 160 kilometer getest.
  • Knopjes, piepjes, veren en andere mechanismen moeten minimaal 1000 bedieningen door een elektronische vinger kunnen weerstaan om te garanderen dat het speelgoed geschikt is voor frequent gebruik.