Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Roze lintje viert 20ste verjaardag

Door De Redactie

Dat roze lintje dat door iedereen onlosmakelijk verbonden is met de strijd tegen borstkanker, blaast z'n 20ste kaarsje uit. En daar zijn The Estée Lauder Companies terecht trots op.

Het thema van dit jaar "Houd moed. Geloof in een wereld zonder borstkanker. Weet dat wij er zijn tot het zover is" benadrukt de al 20 jaar lange verbintenis van The Estée Lauder Compagnies in de strijd tegen borstkanker door het verspreiden van kennis en het financieren van medisch onderzoek.

Bovendien is het ook een eerbetoon aan wijlen mevrouw Evelyn H. Lauder, mede-oprichtster van het roze lintje, de Pink Ribbon. Terwijl duizenden vrouwen door borstkanker getroffen werden en er toen amper over gesproken werd, lanceerde zij in 1992 de BCA-campagne van The Estée Lauder Companies. Op die manier wilde ze de ziekte meer onder de aandacht brengen en vrouwen ertoe aanzetten om anders om te gaan met de gezondheid van hun borsten.

Vandaag de dag is de BCA-campagne actief in meer dan 70 landen en werd er al meer dan 35 miljoen dollar ingezameld.

Volg de campagne op Facebook, of surf voor meer info naar Pink Ribbon Boezemvriendinnen.

Partner Content