Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Sporten in de frisse lentelucht

Door De Redactie

Ben jij de strijd met je winterkilo’s al aangegaan? Of heb je je voorgenomen om meer te gaan bewegen? Profiteer nu van de langere dagen en aangename temperaturen en kies voor een sport die je buiten kan beoefenen. Omgeven door de natuur is iedere sport gemakkelijker vol te houden. Bovendien zorgt de frisse buitenlucht er ook voor dat je vitamine D-gehalte op peil blijft en voel je je minder moe na een halfuurtje buiten.

Er rest je dus geen excuus meer om je sportschoenen niet uit de kast te halen. Wij zetten voor jullie enkele voordelen van buiten sporten op een rijtje:
 

1. Hardlopen

Tijd om opnieuw te starten met het [LINK_TEXT id=1] of om de draad weer op te pikken na de winter. Deze periode van het jaar is ideaal om te gaan lopen. De lucht is minder droog en de temperaturen zijn aangenaam. Vraag een vriendin mee zodat je work-out nog sneller voorbij vliegt.

2. Skeeleren

Zin in een work-out die helemaal niet aanvoelt als een work-out? Neem je kids dan eens mee op skeelertocht. Skeeleren is gemakkelijk vol te houden en is ook nog eens heel gunstig voor je lichaam. Tijdens het skeeleren train je vooral je bil- en beenspieren. Skeeleren is ook minder belastend voor je gewrichten waardoor je dus minder kans hebt op blessures.

3. Blokarten of zeilwagenrijden

Wil je het net iets spannender? Kies dan voor blokarten of zeilwagenrijden. Met een blokart of zeilwagen kan je aan hoge snelheden over het strand zoeven. Een blokart is een karretje met drie wielen waarop een zeil bevestigd is.  Na een korte introductie kan je zelf aan het stuur plaatsnemen en je aan een kleine race wagen. Aan onze Belgische kust kan je op verschillende plaatsen terecht voor een initiatie zeilwagenrijden.

4. Wandelen

Wandelen is de ideale sport om op korte tijd je conditie op te krikken.  Wanneer je wandelt, is je hartslag op het ideale niveau (zo’n 50% van je maximale hartslag) om vet te verbanden. Andere grote voordelen van wandelen? Het is gemakkelijk in te plannen in je dagplanning en je heb er geen speciale uitrusting voor nodig hebt.