Sterke cijfers voor Libelle als digitaal merk

Door De Redactie

Mechelen, 10 oktober 2013. De uitbreiding van Libelle naar een multimediaal merk is een schot in de roos. Libelle tv bereikte sinds de lancering op 15 augustus 1,4 miljoen kijkers per maand. De websites libelle.be en libelle-lekker.be hebben maandelijks 2,4 miljoen pageviews.

Bijna één miljoen vrouwen leest iedere week Libelle. Volgens de laatste CIM-cijfers heeft het blad een bereik van 994.000 lezers. Om het trouwe publiek nog beter te kunnen inspireren, werd half augustus de digitale zender Libelle tv gelanceerd. Met succes, zo blijkt. In september – traditioneel de maand waarin de strijd om de kijker fel woedt – bereikte de zender 1,4 miljoen kijkers (1). Dat betekent dat 1 op de 4 vrouwen al op Libelle tv afstemde. In de kerndoelgroep (vrouwen tussen 25 en 54 met een Telenet-digibox) komt dit overeen met een bereik van 37,3% (2). Op weekbasis blijven meer dan 600.0003 kijkers trouw aan de zender die hen de klok rond inspiratie biedt.

Libelle tv wordt niet alleen veel bekeken, de programma’s worden ook erg gesmaakt. 74% van de kijkers geeft een score van 7 op 10 of meer (60% hiervan 8 op 10 of meer) (4) en Libelle tv wordt gezien als een positieve, duidelijke zender die tips en advies geeft en aansluit bij het DNA van het magazine.

Ook de Libelle websites doen het bijzonder goed. De voorbije drie maanden had de site gemiddeld 855.021 page views (172.622 unique browsers) per maand en werd de Facebookpagina 19.404 geliked. Ook www.libelle-lekker.be zit in de lift, met maar liefst 1.554.841 pageviews per maand en 279.008 unieke bezoekers.

Tom Grymonprez, business manager bij Libelle, is bijzonder opgetogen met deze uitstekende cijfers: “De voorbije maanden hebben we met de lancering van Libelle tv een volgende stap gezet in het multimediaal uitbouwen van Libelle. Sinds heel lang is Libelle voor bijzonder veel vrouwen een vaste, zeer gewaarde bondgenoot. We zijn dan ook bijzonder blij dat men, naast onze magazines, ook goed de weg vindt naar Libelle tv en naar onze verschillende digitale media.”

Voetnoten

  • 1. CIM Audimetrie, zenderrapport via SBS, Noord, uurschijf 08u30 -23u00, 1 t.e.m. 30 september, maandbereik, 1 minuut consecutief, 4+, live+6 en guests
  • 2. CIM Audimetrie, zenderrapport via SBS, Noord, uurschijf 08u30 -23u00, 1 t.e.m. 30 september, maandbereik, 1 minuut consecutief, vrouwen 25-54 telenet digibox, live+6 en guests
  • 3. CIM Audimetrie, zenderrapport via SBS, Noord, uurschijf 08u30 -23u00, 1 t.e.m. 30 september, weekbereik, 1 minuut consecutief, 4+, live+6 en guests
  • 4. Sanoma Pers-e-Phone i.s.m. TNS/Compagnie, vrouwen 15+ Noord, periode 19 augustus t.e.m. 13 september 2013
  • 5. Sanoma Ad Hoc studie, Sanoma online panel en Allemeningen panel, vrouwen 15+ Noord, periode 20 t.e.m. 25 semptember 2013

U kunt contact opnemen met:

Libelle tv:  Ifke Nauwelaerts – +32 485 65 55 85 – ifke.nauwelaerts@libelle.be

CIM info: Tom Grymonprez – +32 15 678 814- tom.grymonprez@sanoma.com

——————————————————————————————————————————–

SANOMA MEDIA BELGIUM NV

Sanoma Media Belgium NV is de uitgever van de Nederlandstalige magazines Feeling, Feeling Wonen, Flair, Libelle, Libelle mama en Libelle Lekker, Marie Claire Vlaamse editie, Marie Claire 2, Njam, Story, TeVe-Blad en Pink Ribbon, en van de Franstalige bladen Femmes d’Aujourd’hui, Flair, Gael, Gael Maison, Marie Claire Belgique, Marie Claire 2, Moustique, Télé Pocket en Pink Ribbon. Sanoma Digital Belgium is eigenaar van o.a. www.shedeals.be, www.libelle-lekker.be, www.styletoday.be, www.kieskeurig.been www.zappybaby.be. In 2012 riep Sanoma haar eerste radiozender in het leven: StoryFM. In zusterbedrijf Sanoma Regional worden een 40-tal nichetijdschriften uitgebracht zoals o.a. LovingYou en Attitude, en bij sQills, KungFu en Head Office kunnen onze klanten terecht voor Content Marketing.

Sinds juli 2011 is Sanoma 33% eigenaar van De Vijver Media (Woestijnvis, HUMO en SBS Belgium (Vier en Vijf)).

Sanoma Media Belgium maakt deel uit van de Sanoma Group, een veelzijdige mediaorganisatie die informatie, educatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in meer dan twintig landen.

Sanoma Media Belgium maakt kwalitatieve inhoud, interessante producten en diensten eenvoudig beschikbaar en beantwoordt aan de behoefte van zijn lezers, kijkers en luisteraars.

Het biedt een uitdagende en boeiende werkomgeving voor 10.000 mensen in ruim 20 landen. In 2012 haalde de groep een netto omzet van 2,4 miljard euro.

http://www.sanoma.be

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."