3x weg met dat opgeblazen gevoel

3x weg met dat opgeblazen gevoel

Heb jij ook last van een opgeblazen gevoel? Dan kunnen deze kleine tips best wel wonderen verrichten. Het proberen waard, toch?

Ademhalen doet deugd

De makkelijkste manier om je buik tot rust te brengen en een opgeblazen gevoel weg te werken is een paar keer diep ademhalen. Je spijsverteringsbuis loopt namelijk door je middenrif. Als je dan vanuit je buik gaat ademen, gaan je middenrifspieren die buis samendrukken en wordt je eten makkelijker van je slokdarm naar je maag geduwd.

Buikmassage

Ook een buikmassage helpt. Leg je handen op je buik en maak met je handpalmen cirkelvormige bewegingen. Begin bij je navel en ga verder naar je heupen. Leg daarna één hand op de pijnlijke plekken en klop er zacht op met je andere hand. Maak je buik tot slot weer soepel door er zachtjes met je vingers op te duwen.

Zittende tang-houding

Bepaalde yoga-oefeningen kunnen je spijsvertering verbeteren, zoals de zittende tang-houding: ga met je benen gestrekt op de grond zitten, adem diep in en hou je armen omhoog. Adem dan rustig uit en buig tegelijkertijd met rechte rug naar voren. Hou je tenen vast en blijf zo twee minuten goed vanuit je buik ademhalen.

Bron: Libelle 51/2015 – Beeld: Getty Images

Nog op zoek naar meer tips? Deze 7 blije-buik-tips kunnen je vast en zeker helpen.

Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)