Video: relaxed havermoutontbijt

Video: relaxed havermoutontbijt

Je start je dag graag met een gezond ontbijt, maar ziet ertegen op om vroeger op te staan. Geen nood, vanaf nu kan je langer in je bed blijven liggen met dit slim trucje. Maak je havermoutontbijt gewoon een dag op voorhand in een glazen potje, beter bekend als ‘overnight oats’. Het blijft lekker vers en je kan eindeloos combineren met smaken. Wat is jouw favoriet?

Dit heb je nodig

  • 100 g Quaker Oats
  • 1 eetlepel chiazaad
  • 60 ml magere melk (of amandelmelk)
  • 50 g Griekse yoghurt 0%
  • Extra: honing, esdoornsiroop, aardbeien, bosbessen, wortels, walnoten, kokosschilfers, chocolade …

Zo maak je het ontbijt

  1. Vul de bodem van een hersluitbaar potje met de Quaker Oats, voeg chiazaad toe en overgiet met magere melk. Werk af met de Griekse yoghurt.
  2. Voeg nu naar eigen smaak fruit, groenten, noten, zaden, chocolade of andere lekkernijen toe.
  3. Doe het dekseltje op het potje en zet 1 nacht in de koelkast. De volgende ochtend heb je een instant havermoutontbijt!

Weet je niet goed wat kiezen als extraatjes bij je havermout? Ontdek in dit filmpje enkele lekkere smaakcombinaties:

Lees ook powerontbijt met havermout voor meer inspiratie of de voordelen van havermout voor je gezondheid.

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)