De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

20 “één-minuut-geheimen” om gewicht te verliezen

Door De Redactie

Van plan om iets te doen aan die overtollige winterkilo's? Je hebt echt maar één minuutje nodig om met dit goede van start te gaan.
20 tips, die maar 1 minuut van je tijd in beslag nemen, om gewicht te verliezen!

1. Mix je frisdrank

Vul de helft van je glas voor de helft met je favoriete frisdrank en leng aan met bruiswater. Op deze manier kan je makkelijk 85 calorieën besparen per glas.

2. Neem een kauwgom

Onderzoeken hebben onlangs uitgewezen dat kauwen op een suikervrije kauwgom ook een manier is om calorieën te verbranden. Je metabolisme wordt namelijk beter gestimuleerd waardoor je makkelijker afvalt.

3. Betaal voor je tussendoortjes

Krijg je soms lekkere tussendoortjes aangeboden van collega's? Stop dan iedere keer 50 cent in een potje en geef de buit op het einde van de week aan je kinderen. Je zal merken dat je na verloop van tijd minder geneigd bent om nog snoep of koekjes aan te nemen!

4. Laat die dieet-shakes vallen

Ok, je bespaart een hoop calorieën wanneer je maaltijden gaat vervangen door shakes, maar eens je stopt met je dieet zal je meer gaan eten en komen die kilo's er zomaar terug bij.

5. Maak je eigen lunch

Ga minder uit eten 's middags en neem je eigen lunch mee naar het werk. Door uit eten te gaan zal je makkelijk 300 calorieën per dag meer verorberen dan wanneer je je eigen boterhammen of een slaatje meeneemt.

6. Laat bloed afnemen

Vraag je arts of hij even je bloed wil afnemen om je schildklier te testen. 1 op 12 vrouwen heeft namelijk last van een traag werkende schildklier en dat zorgt ervoor dat je metabolisme vertraagt wordt én dus minder snel afvalt.

7. Drink melk

Net zoals water, zal een glas melk je maag vullen waardoor je minder honger hebt. Bovendien bevat magere melk koolhydraten zodat je minder zal eten.

8. Grote stukken fruit

Snij je wortels, selder of andere groenten niet langer in fijne stukjes maar hak ze gewoon in enkele grotere stukken. Je zal meer moeten kauwen én je zal minder eten!

9. Bel een vriend

Jezelf aan het vervelen? Grijp dan niet naast de koekjes, maar bel een vriend!

10. Weg met die afstandsbediening

Je kan makkelijk 200 extra calorieën besparen per dag indien je de afstandsbediening van je televisietoestel links laat liggen.

11. Koop kleine verpakkingen

Ok, grote verpakkingen kopen zal je ongetwijfeld geld besparen, maar het kost je wel extra kilo's. Volgens een studie eet je maar liefst 44% meer wanneer je voedingsmiddelen in grote verpakkingen koopt. Dus vanaf nu: enkel nog kleinere verpakkingen!

12. Huur een horrorfilm

Je zal minder zin hebben in iets lekker wanneer je naar een bloederige horrorfilm zit te kijken, dan wanneer er een romantische prent te zien is.

13. Kijk naar jezelf in de spiegel

Kijk af en toe eens naar jezelf in de spiegel terwijl je aan het eten bent. Je zal 22 à 32% minder eten!

14. Niet mixen

Mix je soep niet langer! Soep met grote stukken groenten erin zorgt ervoor dat je 20% minder eet tijdens de lunch.

15. Motiveer jezelf

Hang kleine post-its op strategische plaatsen in je huis zodat je niet snel in verleiding zal komen om te snoepen. "Je hebt al teveel moeite gedaan om nu dit koekje op te eten" of een dergelijke boodschap op de koekjeskast kan je plots van idee doen veranderen.

16. Drink, drink, drink

Uitdroging kan je metabolisme met 3% vertragen. Dus veel drinken is de boodschap!

17. Sit-ups

Zin in een ijsje? Doe dan eerst tien sit-ups! Deze oefeningen zullen ervoor zorgen dat je met je neus op de waarheid gedrukt wordt en je zal minder zin hebben om nadien iets lekkers, maar ongezond, te eten.

18. Noteer wat je eet

Schrijf alles op wat je op een dag eet. Zo zal je na verloop van tijd meer controle krijgen op je eetgewoonten.

19. Gebruik kruiden!

Voeg bijvoorbeeld rode peper toe aan je lunch. Dit helpt om je sneller te doen stoppen met eten.

20. Olijfolie aan de top

Gebruik olijfolie in plaats van boter. Het is niet alleen gezonder, je zal ook minder eten op deze manier.

 

Partner Content