Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten
Doe deze eenvoudige oefeningendrie of vier keer per week en bouw altijd minstens een rustdag in tussen twee trainingen. Buikspieren hebben, net als alle andere spieren in het lichaam, rust nodig. Alleen door ze voldoende rust te gunnen, zullen ze groeien en sterker worden.

Oefeningen voor een platte buik

Door De Redactie

Wil jij graag je buikspieren trainen maar weet je niet goed hoe je daaraan moet beginnen? Lees dan vooral verder want in dit artikel tonen wij je vier efficiënte buikspieroefeningen die geschikt zijn voor beginners.

Ga zitten met je benen gestrekt voor je. Plaats je handen aan weerskanten van je lichaam. Span je buikspieren aan en zet kracht op je armen zodat je kont van de grond komt. Hou die positie 20 seconden aan. Ga terug naar de beginpositie. Herhaal deze oefening 20 keer.

Leg je op je rug en breng je beide knieën naar je borst. Plaats je handen op je rechterknie en strek je linkerbeen. Hou het een aantal tiental centimeter boven de grond. Til je hoofd en schouders van de grond. Normaal gezien voel je nu je buikspieren al samentrekken. Hou deze positie vijf seconden aan. Strek nu je rechterbeen en buig je linkerknie. Ook die positie moet je vijf seconden aanhouden. Herhaal die wisselwerking dertig keer.

Ga op je rug liggen. Breng je knieën naar je borst en duw je voeten tegen elkaar. Adem diep in en til je hoofd en schouders van de grond. Span je buikspieren aan. Duw je benen vooruit terwijl je uitademt. Hou ze gestrekt boven de grond. Adem in en breng je knieën terug naar de beginpositie. Herhaal deze oefening 20 keer.

Bron: Shape.com