Brico wil meer vrouwelijke doe-het-zelvers aantrekken

Brico wil meer vrouwelijke doe-het-zelvers aantrekken

Klussen of renoveren werd altijd gezien als mannenwerk, maar nu gaan vrouwen ook steeds vaker zélf aan de slag. Brico, de bekende doe-het-zelfketen, speelt daar graag op in door z’n winkels een grondige facelift te geven waarbij de vrouwelijke doe-het-zelvers centraal staan. 

“Ruim 80% van de renovaties wordt in gang gezet door vrouwen”, zegt Ralph Berteaux, algemeen directeur van Brico. “Ze steken ook graag de handen uit de mouwen en daar willen we meer op inspelen, door hen via onze winkels te inspireren. Want het gaat hier niet om het vervangen van een kraantje, maar om de renovatie van een hele badkamer. Van a tot z.”

Decoratie als troef

Om meer vrouwen aan te trekken, zullen de BricoPlanit-winkels in een nieuw jasje worden gestoken. De winkels zullen meer gaan lijken op een showroom om de vrouwelijke klanten te inspireren en decoratie vervult daarbij een cruciale rol. Er zullen vier huiselijke stijlen tentoon worden gesteld met producten die tweemaal per jaar worden aangepast. Het gaan dan om o.a. gordijnen, behangpapier, spiegels, beelden, kaders en planten, die allemaal passen in één van de vier huisstijlen.

Meer winkels

Brico beschikt op dit ogenblik over 12 BricoPlanit-winkels, waarbij de winkel in Waterloo al een make-over kreeg. De andere 11 zullen geleidelijk worden omgebouwd. Daarnaast blijft Brico uitkijken naar nieuwe locaties, want de keten wil in de toekomst graag mikken op 20 BricoPlanit-winkels.

Beeld: Getty Images

Lees ook:

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)