Consumenten besteden tot 700 euro per kind aan terug naar school

Door De Redactie

In Amerika gaan stemmen op om van 11 augustus een nationale "back to school"-koopdag te maken, maar bij ons loopt het nog niet zo'n vaart. Als is "terug naar school" ook bij ons een steeds belangrijker koopmoment.

Volgens vrijetijdsketen Fun spreekt de belofte van een nieuw begin consumenten sterk aan. Officiële cijfers zijn er niet, maar voor elk kind geven ouders in het kader van "terug naar school" gemiddeld zowat 700 euro uit aan klren, schoenen, elektronica en schoolmateriaal.

Begin augustus draait de verkoop van schoolartikelen al op volle toeren. Bij de boekentassen zijn er drie trends:

  • de trolley blijft aan populariteit winnen
  • tienermeisjes kiezen voor een nieuwe hype, een schoudertas, in felle kleuren
  • effen kleuren in papierwaren (zoals hoog blauw en flashy roze) voeren de hitparade aan

Kleren, schoenen en tassen nemen een belangrijke hap uit het budget dat ouders in de aanloop naar het nieuwe schooljaar voor kinderen uitgeven. Gemiddeld spenderen ze zo'n 700 euro per kind. Ongeveer een kwart van dat bedrag gaat naar traditionele schoolartikelen zoals schriften, mappen, kleurmateriaal, rekenmachines,…

Bron: Fun

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."