Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Exit nieuwe man!

Door De Redactie
Uit onderzoek blijkt dat 80% van de Belgische vrouwen de huishoudelijke taken op zich nemen en dat 90% tevreden is met deze indeling. Exit de nieuwe man dus!

Femininsight, een kwantitatieve studie bij 3.000 Belgische vrouwen tussen 15 en 75 jaar, levert verrassende resultaten op. De studie kwam er op vraag van Sanoma Media en GFK.

Exit de ‘nieuwe man’. De vrouw neemt het huishouden op zich… en vindt dat niet erg!

Vrouwen staan nog altijd in voor de meeste huishoudelijke taken. 8 op 10 vrouwen nemen de was en de strijk voor hun rekening. En 9 op 10 vrouwen zijn tevreden met die taakverdeling. Ze zitten dus niet te wachten op de ‘nieuwe man’. Voor 35 % is die ‘nieuwe man’ een uitvinding van de media. 24% van de vrouwen is het daar niet mee eens. Vooral jongere vrouwen geloven wel in de nieuwe man.

Meer dan 1 op 3 verkiest een carrière boven het moederschap

Dit geldt enkel voor -24 jarigen, versus 1 op 5 van alle onderzochte vrouwen. Jonge vrouwen zijn ambitieus. Voor 50% van de vrouwen jonger dan 35 jaar is ‘carrière maken en professioneel evolueren’ belangrijk. Maar die ambitie zwakt af met de jaren. Sociale netwerken … just for fun?

1 op 4 vrouwen is ervan overtuigd dat sociale netwerken hun sociale leven verrijken.

35% van de vrouwen bezoekt ze dagelijks, bij vrouwen jonger dan 24 is dat zelfs 63%. In de sectoren die werden onderzocht: beauty, fashion, food, baby, over-the-counter-producten, interieur, auto en financiële producten, zetten de sociale media nog niet veel aan tot kopen. Shoppen, tijdschriften lezen of met vriendinnen discussiëren, blijven de belangrijkste inspiratiebronnen.