Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Platte buik zonder te sporten

Door De Redactie

De zomer is in zicht en dan zal je je onvermijdelijk in bikini of badpak moeten vertonen. Wil jij een platte buik maar heb je geen tijd om buikspieroefeningen te doen? Lees dan onze tips en kom een stapje dichter bij je doel zonder er een druppel zweet voor te moeten laten.

  • Eet volkoren brood en volkeren pasta. Wit brood en gewone pasta zorgt er namelijk voor dat je buik opzet. Volkoren producten doen dat ook maar in mindere mate. Zij zullen je dan ook helpen bij het bereiken van een platte buik.
     
  • Hou je rug recht tijdens het wandelen, zitten, lopen, fietsen, … Hierdoor worden je buikspieren de hele dag aangespannen. Bovendien lijk je slanker wanneer je rechtop loopt.
     
  • Slaap gemiddeld acht uur per nacht. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat mensen die te weinig slapen meer kans op buikvet hebben.
     
  • Drink minder frisdrank en alcohol. Die dranken bevat heel veel suikers die zich onmiddellijk vestigen op je taille in de vorm van vet. Mensen die een anderhalve liter water per dag drinken, zouden ook een betere vetverbranding hebben.
     
  • Laat snoepjes, frietjes, koekjes, chips,… links liggen. Die snacks zijn ontzettend ongezond en zullen je buik niet platter maken. Integendeel. Kies liever voor gezonde tussendoortjes zoals fruit, noten, rijstwafels, muesli, …

Een platte buik krijg je niet zomaar. Het is een proces dat traag gaat en je moet er elke dag moeite voor doen. Na twee maanden zal je al resultaat zien maar ook daarna moet je je blijven inzetten om die buik plat te houden. Bovendien boek je het meeste vooruitgang als je de tips in dit artikel combineert met cardio.