Speelgoedverkoop stijgt 7%

Door De Redactie
Iedereen mag dan een beetje klagen dat het crisis is, toch is er dit jaar geen terugval in de Sinterklaasbestedingen te merken. Integendeel, vrijetijdsketen FUN merkt dat de consument niet bespaart op zijn Sinterklaasaankopen en dat de speelgoedverkoop stijgt met 7%!

Opvallend is dat in de speelgoedverkoop het traditionele speelgoed helemaal de bovenhand krijgt. Lego is de onbetwiste nummer 1 dit jaar. Klassieke poppen met interactieve functies, auto’s en vliegtuigen met afstandsbediening en ook gezelschapsspellen voor jong en oud gaan vlotjes over de toonbank. De verkoop van spelconsoles is dan weer afgenomen.

Volgens DreamLand geven mensen dit jaar ook 5% meer uit aan speelgoed dan vorig jaar. Hoewel de prijzen van speelgoed dit jaar licht gestegen zijn, wordt er dus duidelijk niet bespaard op Sinterklaascadeaus voor de kinderen.

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."