Stuur je man winkelen

Door De Redactie

Vandaag staat 30% van de mannen in voor de wekelijkse boordschappen. Maak snel kennis met het mannelijke winkelgedrag, voor je je man naar de winkel stuurt!

Weldra zullen we meer mannelijke reclamespotjes over onderhoudsproducten en voedingsmiddelen te zien krijgen, want uit onderzoek blijkt dat steeds meer mannen verantwoordelijk zijn voor de gezinsaankopen. Tien jaar geleden waren het vooral vrouwen die de wekelijkse boodschappen deden, maar vandaag rent 30% van de mannen naar de supermarkt.

Wat ook op valt is het nieuwe winkelgedrag. Mannen winkelen doorgaans tijdens het weekend, terwijl vrouwen liever tijdens de week naar de supermarkt gaan. Mannen doen liefst ook maar 1 keer per week de boodschappen, waardoor ze meteen ook grotere bedragen uitgeven. Daarnaast bezoeken ze ook de nachtwinkel en vervolledigen ze hun aankopen on line.Naast de dagdagelijkse boodschappen blijven mannen vooral verantwoordelijk voor de aankopen van doe-het-zelfmateriaal, elektronica en bier.

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."