Deze week in ‘De Eerste Show’ (14 – 17 okt): thema rust

Door De Redactie

Deze week  (14 - 17 oktober) is het thema in De Eerste Show rust. Daarnaast ontvangt gastvrouw Ilse Van Hoecke weer enkele interessante gasten.

Op maandag

  • Op maandag zit Luc Van de Ven, klinisch ouderenpsycholoog, aan tafel samen met Anne Cnops. Anne is net met pensioen en dreigt in een zwart gat te vallen. Ze vindt dat er te weinig interessante mogelijkheden zijn voor actieve senioren. Een boeiend gesprek. 
  •  Veronique Leysenis helemaal in de ban van breien en schreef er zelfs een boek over: 'Nog een breiboek'.  Ze toont ons haar eigen creaties. 
  • Met Niels Heselmans van Pleegzorg Vlaanderen praat Ilse over pleegouderschap. Ook mama Kristien, die een warm nest biedt aan pleegkinderen, komt langs.

Op dinsdag

  • Dé trend is ‘crocoonen’. Wat dat precies is vertelt trendwatcher Hermans Konings.
  • Ouders en grootouders: het geeft weleens conflicten. Psycholoog Sarah Van den Avenne weet hoe je ze kunt vermijden. Kris Van Waeyenberg, oma van vijf kleinkinderen, en dochter Joan vertellen welke afspraken ze maken. 
  • Het is de Week van het Bos. Boswachter Wouter Huygens vertelt met veel liefde over zijn job. Hans Verboven van Natuurpunt komt praten over hun initiatieven om mensen vaker het bos in te krijgen. 

Op woensdag

  • Samen met pensioen? Vaak is het zoeken naar een nieuw evenwicht in jullie relatie. Jackie en Luc vertellen over de moeilijke periode waar ze doorheen moesten. En seksuologe Mieke Mievis geeft tips.
  • Bij herfstweer hoort een stevige kom soep! Natalie Peeters, culiredactrice van Libelle, doet enkele suggesties.
  • Wereldwijd lijden 842 miljoen mensen honger, dat is 1 op de 8. Toch wordt er genoeg voedsel geproduceerd. Maar volgens Greet De Prins van 11 11 11 en ‘Sociale kruidenier’ Carro Torfs, die voedsel aan kansarmen verkoopt, is er hoop…

Op donderdag

  • Op je oude dag denk je misschien weleens aan een andere woonvorm. Kathleen Smolders van het Toegankelijkheidsbureau vertelt over de verschillende mogelijkheden. Hugo Daemen koos heel bewust voor een serviceflat, maar heeft het er soms wel moeilijk mee.
  • Prille tieners experimenteren al eens graag met make-up. Geen probleem, zolang ze maar voor de juiste producten kiezen. Visagiste Palmira vertelt welke geschikt zijn voor een jong huidje. 
  • 240.000 Vlaamse kinderen en jongeren vieren vrijdag feest, op de Dag van de Jeugdbeweging. Suzy Bleys vertelt wat er op het programma staat samen met Koen Jespers, kookouder en ex-scout!

Volgende week praten we in De Eerste Show over Boeken voor Iedereen.

‘De Eerste Show’, deze week met Ilse Van Hoecke, is er van maandag tot vrijdag op Libelle tv (kanaal 18, telenet) om 8.30, 13.45, 17 en 22.30 uur. Eveneens elke dag om 15.20 uur op Vijf.

Over Libelle tv

Libelle tv vertrekt vanuit het DNA van het Libelle merk. De zender brengt een rijke mix van positieve programma’s op maat van de Libelle-vrouw, de klok rond, 7 dagen op 7. Naast  het dagelijkse praatprogramma “De Eerste Show” zijn er o.a. het dagelijkse kookprogramma “Ilse Kookt”, stylingtips met Bé De Meyer in “Zij heeft Stijl”, humor van de allerkleinsten in “Flapuit” en inspirerende interieurtips in “De Finishing Touch”.

Libelle tv is te bekijken op Kanaal 18 van Telenet.

Binnenkort nieuw op Libelle tv: Toeters & Bellen (start 13/11)

U kunt contact opnemen met:

Sanoma Media Belgium – Ifke Nauwelaerts – +32 485 65 55 85 – ifke.nauwelaerts@libelle.be

——————————————————————————————————————————–

SANOMA MEDIA BELGIUM NV

Sanoma Media Belgium NV is de uitgever van de Nederlandstalige magazines Feeling, Feeling Wonen, Flair, Libelle, Libelle mama en Libelle Lekker, Marie Claire Vlaamse editie, Marie Claire 2, Njam, Story, TeVe-Blad en Pink Ribbon, en van de Franstalige bladen Femmes d’Aujourd’hui, Flair, Gael, Gael Maison, Marie Claire Belgique, Marie Claire 2, Moustique, Télé Pocket en Pink Ribbon. Sanoma Digital Belgium is eigenaar van o.a. www.shedeals.be, www.libelle-lekker.be, www.styletoday.be, www.kieskeurig.been www.zappybaby.be. In 2012 riep Sanoma haar eerste radiozender in het leven: StoryFM. In zusterbedrijf Sanoma Regional worden een 40-tal nichetijdschriften uitgebracht zoals o.a. LovingYou en Attitude, en bij sQills, KungFu en Head Office kunnen onze klanten terecht voor Content Marketing.

Sinds juli 2011 is Sanoma 33% eigenaar van De Vijver Media (Woestijnvis, HUMO en SBS Belgium (Vier en Vijf)).

Sanoma Media Belgium maakt deel uit van de Sanoma Group, een veelzijdige mediaorganisatie die informatie, educatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in meer dan twintig landen.

Sanoma Media Belgium maakt kwalitatieve inhoud, interessante producten en diensten eenvoudig beschikbaar en beantwoordt aan de behoefte van zijn lezers, kijkers en luisteraars.

Het biedt een uitdagende en boeiende werkomgeving voor 10.000 mensen in ruim 20 landen. In 2012 haalde de groep een netto omzet van 2,4 miljard euro.

http://www.sanoma.be

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."