De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
06 Aug 2014 --- Young woman holding plate with donut and with broccoli --- Image by © Jamie Grill/Tetra Images/Corbis

6 tips voor mentale steun bij jouw dieet

Door De Redactie

Bij diëten wordt soms het mentale wel eens vergeten. Toch is het belangrijk om er ook rekening mee te houden, dat kan de strijd makkelijker maken. Bekijk onze 6 tips voor het mentale gevecht bij diëten.

Zeg neen!

Ook al roept die reep chocolade je naam of liggen die vers gebakken koekjes naar je te lachen.

Eet regelmatig

Sla vooral geen maaltijden over, anders heb je zoveel honger dat je ‘s avonds veel meer gaat eten.

Wees bewust tijdens het eten

Eet vooral niet tijdens het televisie kijken of voor je computer. Concentreer je op je maaltijd zodat je je bewust bent van hoeveel en wat je eet.

Stop op tijd met eten

Het duurt even voor je een voldaan gevoel ervaart, dit is de reden waardoor veel mensen zich overeten. Let op je porties en stop een paar hapjes vroeger dan je normaal doet.

Hou vol!

Ook al ben je soms in de fout gegaan, vol houden is de boodschap. Denk niet in termen van alles of niets, maar kijk elke dag opnieuw wat gezonde keuzes zijn die je kan volhouden.

Lach elke dag

Gelukkige mensen zullen sneller een dieet volhouden. Als je slecht gezind bent, zal je sneller zin hebben in iets ongezond.

Lees ook:

[LINK_TEXT id=1]

[LINK_TEXT id=2]

Partner Content