6 ademhalingsoefeningen voor meer rust in je lichaam en geest

6 ademhalingsoefeningen voor meer rust in je lichaam en geest
Getty Images

We ademen elke dag onbewust vanuit een automatisme. Maar wist je ook dat ademhalingsoefeningen je gemoedstoestand kunnen beïnvloeden? Probeer deze simpele oefeningen en kom eindelijk tot rust.

Ademhaling: een spiegel van onszelf

We staan er niet bij stil, maar onze ademhaling weerspiegelt hoe het met ons gaat. Als we stress hebben ademen we te snel en te hoog. Op ontspannende momenten gaat onze ademhaling vanzelf trager en dieper. Omgekeerd kun je je stressniveau verlagen door gedurende een paar minuten bewust te ademen.

Zet de stress zich vast in je lijf? Probeer dan deze 6 ademhalingsoefeningen en word helemaal zen.

Graag verder lezen of kijken?
Dan vragen wij je om nu EENMALIG en GRATIS een account aan te maken. Vanaf dan krijg je toegang tot al onze artikels en video’s en krijg je deze melding niet meer te zien.
...

Meer tips voor minder stress:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)