Feit of fabel? Deze 10 trucjes helpen niét tegen een kater!

Feit of fabel? Deze 10 trucjes helpen niét tegen een kater!
Getty Images

Alcohol is en blijft voor heel wat mensen een must bij sociale aangelegenheden. Maar of we die kater er zo graag bij nemen, is een ander verhaal.

Denk je alle trucjes tegen een houten kop te kennen, maar lijken ze eigenlijk feitelijk niet te werken? Wel, misschien komt het omdat deze ‘slimmigheidjes’ gewoon fabels zijn. Oeps!

10x dit helpt niet tegen een kater

  1. Wijn na bier = plezier, bier na wijn = venijn!
    De volgorde maakt op zich niet uit, maar wel de hoeveelheden.
  2. Alleen wodka drinken
    Mispoes! Likeuren als wodka of whisky kunnen een kater zelfs nog verergeren.
  3. Wodka mengen met wat frisdrank
    Ook weer totaal onjuist, aangezien de frisdrank ervoor zorgt dat de alcohol op die manier sneller in je systeem geraakt.
  4. Water bij de wijn doen
    Bestel je telkens een glas water bij je glas sterke drank? Oké, je gaat dan wel minder drinken, omdat je zo meer vloeistof naar binnen werkt. Maar het geeft absoluut geen garantie dat je hoofd ‘s anderdaags niet zal bonzen.
  5. Brood eten om alcohol te absorberen
    De opname van alcohol wordt sowieso vertraagd bij het eten van eender welk voedsel, dus dat hoeft niet per se brood te zijn. Meer nog, een vettige hamburger is eigenlijk een beter idee om het proces wat te vertragen.
  6. Een pijnstiller nemen voor je gaat slapen
    De combinatie van medicatie en alcoholische dranken is sowieso al niet goed voor je lever. Wacht dus even af tot je ontwaakt, en neem er pas één als je het echt niet meer kunt uithouden.
  7. Stevig ontbijten
    Je lever doet z’n best om je cocktails van de avond ervoor te verwerken. Maak het ‘m dus niet moeilijker door je maag vol te proppen met een té zwaar ontbijt.
  8. De volgende dag verder drinken
    Gisteren de hele avond pintjes gedronken? Dan moet je bij het ontwaken gewoon weer verder doen. Of toch niet? Neen hoor, het zal je alleen maar meer uitdrogen en de symptomen verergeren.
  9. Sportdrankjes drinken
    Water is een veel betere oplossing, omdat het geen suiker bevat.
  10. Lekker lang slapen
    Eigenlijk doe je er beter aan om een beetje te bewegen. Ga bijvoorbeeld een frisse neus halen.


giphy.com

Bron: PureWow – Beeld: Getty Images.be

Nog meer lezen:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)