In 5 stappen naar een gezond gewicht

In 5 stappen naar een gezond gewicht

Leverden die stevige barbecues en dito aperitiefjes ook enkele Bourgondische kilootjes op? Deze vijf pasklare én praktische middeltjes helpen je om je gewicht terug in balans te krijgen.

Eet pittig

Kies je graag voor pittig en pikant? Dat treft! Pikante ingrediënten zoals peper, curry en sambal stimuleren je stofwisseling. Na een stevig gekruide maaltijd ligt je metabolisme twintig tot vijftig procent hoger en verbruik je dus ook meer calorieën. Dat extra lepeltje groene curry mag je dus gerust in de wokpan draaien.

[RECIPE ID = 13572 toggle = 0]

[RECIPE ID = 2220 toggle = 1]

Kies voor een stevig ontbijt

s Morgens heeft je stofwisseling een piek. Als je start met een gezond en stevig ontbijt, wordt alles wat je eet snel en goed verwerkt. Wie dan nog eens gaat sporten voor het ontbijt, geeft z’n metabolisme nog een extra boost.

[RECIPE ID = 22172 toggle = 0]

[RECIPE ID = 1123 toggle = 1]

Drink je slank

Om calorieën te verbranden, heeft je lichaam water nodig. Drink daarom dus zeker acht glazen water per dag, liefst met een blokje ijs erin. Op die manier moet je lichaam extra hard werken om z’n temperatuur op peil te houden. Ook af en toe een kopje zwarte koffie of groene thee kan wonderen doen. Koffie verhoogt je stofwisseling makkelijk voor een paar uur, groene thee bevat stoffen die de vetverbranding versnellen.

Moeilijk om aan je dagelijkse dosis water te komen? Klik dan hier of hier voor inspiratie.

Train je spieren

Als je spieren hebt, verbrand je ook calorieën als je stil zit. Neem daarom regelmatig de tijd om spierversterkende oefeningen te doen. Je hoeft hiervoor niet per se naar de fitness, ook thuis kun je zeker en vast je spieren trainen. Begin je dag met een paar korte, maar intensieve oefeningen waarbij je hartslag omhoog gaat. Enkele minuten is al genoeg om je verbranding de hele dag te verhogen.

Op zoek naar goede oefeningen? Klik hier voor vijf handige buikspieroefeningen!

Zorg voor een goede nachtrust

Voldoende slaap is niet alleen goed voor je humeur, maar ook voor je lijn. Te weinig slaap kan je metabolisme met vijf tot twintig procent verlagen. Wie makkelijker calorieën wil verbranden, kruipt dus maar beter niet te laat in z’n bed.

Geraak je maar moeilijk in slaap? Misschien brengt dit artikel je raad.

Lees meer:

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)