Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Kathleen en haar gezin gingen voor het 5:2 dieet: het resultaat!

Door De Redactie

Drie maanden geleden gingen elf lezers de strijd aan met de kilo’s. En ja hoor, dankzij Weight Watchers, het 5:2 dieet en de menopauzeconsulente behaalden ze hun doel!

Lees hier het verhaal van Kathleen en haar gezin die het 5:2 dieet probeerden:

Resultaat: – 15 kg!

Het dieet:

Vijf dagen per week eet je normaal maar verstandig, twee niet opeenvolgende dagen eet je heel weinig. Een vrouw mag dan 500 kcal opnemen, een man 600. Op die manier daalt je totale calorie-inname en slank je af.

En, hoe ging het?

Kathleen (44): “De grootste uitdaging zat ‘m in het plannen. Met vier drukke agenda’s bleek het erg moeilijk om de vastendagen samen te doen. Dat hebben we dus al snel losgelaten, en ieder voor zichzelf laten kiezen.”
Jelle (20): “Ook al had je als enige een vastendag, mama zorgde er altijd voor dat er eten in huis was en plande de weekmenu’s. Gelukkig maar, anders was ik heel snel de mist ingegaan.”
Kathleen: “Ik heb zelfs een Excelbestand gemaakt waarmee je kunt uitrekenen hoeveel calorieën een maaltijd bevat.” (lacht)

Patrick: -3 kg, Jelle: -4 kg, Renske: -3 kg en Katleen: – 5 kg
Renske (19): “Ik had het eerst nogal moeilijk met die vastendagen. 500 calorieën is heel
weinig. Gelukkig word je er na een tijdje behendiger in.”
Patrick (46): “Onze truc was om zo lang mogelijk niet te eten. Want eens je begint te eten, krijg je ook weer honger. Voor mij ging dat vlotter dan verwacht. Soms begon m’n maag pas om half vier ’s middags echt te knorren.”
Kathleen: “Verder bestaat een vastendag vooral uit rijstwafels, soep, eieren en véél groenten. Allemaal weinig calorieën en toch verzadigend.”
Patrick: “En bloemkoolpizza of bloemkoolrijst. Die groente heeft voor mij een nieuwe dimensie gekregen!”
Renske: “Het hielp dat mama ons op praktisch vlak zo goed hielp. En dat we het allemaal
samen deden.”

RENSKE: “Ik heb het wel moeilijk gehad: 500 calorieën is écht weinig. Gelukkig word je er na een tijdje behendiger in”

Jelle: “Ja, om ook samen te kunnen ‘foefelen’. Renske en ik zijn een keer fastfood gaan eten na een feestje met de studentenkring. Op een vastendag, nota bene. Bezweken onder de groepsdruk.”
Renske: “We gingen thuis niets vertellen, maar een vriend van ons die samenwerkt met mama heeft ons verraden. (lacht) En het grappige was dat het niet eens echt heeft gesmaakt!”
Kathleen: “Ik ben zeker tevreden van het resultaat en ga door met gezond eten. Maar het calorieën tellen laat ik los. Dat is me toch iets te veel gedoe.”
Jelle: “Ik ga nog wel even door met 5:2. Vooral omdat het goed te combineren valt met
school. En omdat de zomer in aantocht is.”

Goed gedaan, iedereen!

Lees meer:

Partner Content