Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Met deze tips eet je moeiteloos minder

Door De Redactie

Velen onder ons eten meer dan nodig. We eten wel eens voor de televisie of lopen door het huis te dwalen en nemen snel iets mee uit de koelkast. Met enkele simpele aanpassingen steek jij geen onnodige en ongezonde snacks in je mond.

Plaats geen potten en pannen op tafel

Bij het vullen van je bord in de keuken, eet je 14% minder dan wanneer de potten en pannen op tafel staan.

Plaats verleidelijk voedsel uit het zicht

Studies hebben aangetoond dat ijs beter verkoopt wanneer het in een open diepvries ligt. Leg daarom alle snacks en ongezond eten uit het oog. Plaats de voedingsmiddelen met de meeste calorieën op een minder toegankelijke plaats in je koelkast. Zo zal je niet de neiging hebben om dat stukje chocolade of die lekkere koek op te eten.

Vermijd snoep

We eten 23% minder snoep wanneer de lekkernijen in een gesloten doosje of pot zit. Probeer je snoepen dus niet in een glazen bokaal te steken of leg ze uit het oog.

Vermijd bulkverpakkingen

Studies hebben ook aangetoond dat we meer eten wanneer we voeding in grote verpakkingen of in bulk kopen. Dit betekent niet dat je enkel kleine porties moet kopen, want dat is niet goed voor het milieu. Verdeel thuis alles in kleine doosjes of potten als je bepaalde voedingsmiddelen in grote verpakkingen koopt.

Gebruik geen al te grote borden

Volgens de statistieken eten we gemiddeld 92% op van wat op ons bord ligt. Dus hoe groter je bord, hoe meer je eet.

Leg je bestek neer na elke hap

Hoe sneller je eet, hoe meer je eet. Probeer daarom je bestek na elke hap even neer te leggen. In eerste instantie zal dit onwennig zijn en je remmen, maar na een tijdje doe je het zonder er bij na te denken. Zo eet je ontspannen én trager.

Eet met je volle bewustzijn

Eet altijd in een rustige omgeving. Kijk bijvoorbeeld geen televisie wanneer je eet. Dan krijg je minder snel het gevoel van verzadiging en eet je meer.

Tip!

Gooi je routine niet zo maar drastisch om. Bouw rustig op. Zo heb je meer kans op succes.

Lees ook:

[LINK_TEXT id=1]

[LINK_TEXT id=2]