[vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”Waar of niet waar? Test 5 x je vitaminekennis ” font_container=”tag:h1|font_size:45px|text_align:center|color:%23f28e37″ google_fonts=”font_family:Lato%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C700%2C700italic%2C900%2C900italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][vc_empty_space height=”20px”][vc_single_image image=”153513″ alignment=”center” sm_image_size=”Big Image (1030w)”][vc_empty_space height=”10px”][vc_column_text]Advertorial[/vc_column_text][vc_custom_heading text=”Hoeveel weet je over gezond eten en belangrijke voedingsstoffen? Lees even mee en check of je waarheden en mythes van elkaar kunt onderscheiden.” font_container=”tag:p|font_size:25px|text_align:center|color:%23000000″ google_fonts=”font_family:Lato%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C700%2C700italic%2C900%2C900italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”20px”][vc_custom_heading text=”1. Met gewone voeding krijg je voldoende vitaminen binnen” font_container=”tag:h2|text_align:left|color:%23009f3b” google_fonts=”font_family:Josefin%20Sans%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C600%2C600italic%2C700%2C700italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]

WAAR en NIET WAAR. In theorie klopt het: als je evenwichtig eet, heb je geen extra vitaminen of mineralen nodig. Maar… wie eet er tegenwoordig perfect uitgebalanceerd?

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”153526″ sm_image_size=”Medium Image (480w)”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]De realiteit is dat de meeste mensen niét genoeg fruit en groenten eten. Bovendien komt er ook veel minder onbewerkt voedsel op tafel. Ook als je vegetarisch of glutenarm eet, is het niet zo makkelijk om alle belangrijke voedingsstoffen uit je maaltijden te halen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]En als je zwanger bent of wilt worden, heb je absoluut extra foliumzuur nodig.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”20px”][vc_custom_heading text=”2. Vitaminen uit voeding worden beter opgenomen dan supplementen” font_container=”tag:h2|text_align:left|color:%23009f3b” google_fonts=”font_family:Josefin%20Sans%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C600%2C600italic%2C700%2C700italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]WAAR. De allerbeste manier om je lichaam genoeg vitaminen en mineralen te geven, blijft een gevarieerde voeding met veel onbewerkt voedsel – niet te gaar, niet te vet en niet te geraffineerd. Dààr zitten de meeste natuurlijke voedingstoffen in en normaal neemt je lichaam die ook het beste op. Dat komt vooral omdat er in fruit, groenten, granen, noten, zaden, eieren, vlees of vis nog een heleboel andere ‘hulpstoffen’ zitten (aminozuren, enzymen, polyfenolen, mineralen …) die je lichaam helpen om die cruciale vitaminen zo goed mogelijk op te nemen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”3. Met verse sappen of smoothies zorg je voor genoeg vitaminen” font_container=”tag:h2|text_align:left|color:%23009f3b” google_fonts=”font_family:Josefin%20Sans%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C600%2C600italic%2C700%2C700italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][vc_empty_space height=”20px”][vc_single_image image=”153533″ sm_image_size=”Big Image (1030w)”][vc_empty_space height=”10px”][vc_column_text]NIET WAAR. Was het maar zo simpel … Een vers geperst sapje of pas gemixte smoothie geeft je natuurlijk veel goeds. Maar… sommige mineralen en vitaminen zitten vooral in vlees, vis of melkproducten. Of in granen en noten. Vergeet ook niet dat er in een sapje of smoothie een pak minder gezonde vezels én lekker veel calorieën – soms zelfs extra toegevoegde suiker – zitten.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”20px”][vc_custom_heading text=”4. Als je een vitaminesupplement kiest, is er geen verschil tussen natuurlijk of synthetisch” font_container=”tag:h2|text_align:left|color:%23009f3b” google_fonts=”font_family:Josefin%20Sans%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C600%2C600italic%2C700%2C700italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]NIET WAAR, er is wél een verschil. Grofweg bestaan er twee soorten vitaminesupplementen: natuurlijke en synthetische. Natuurlijke supplementen bevatten geconcentreerde extracten uit planten, vruchten of dierlijke bronnen, en hebben een andere chemische structuur dan synthetische vitaminen uit het labo. Je lichaam zal die natuurlijk vitaminen gemakkelijker ‘herkennen’ en beter opnemen dan hun synthetische collega’s. In sommige natuurlijke supplementen zitten zelfs extra hulpstoffen die voor een betere opname door je lichaam zorgen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”20px”][vc_custom_heading text=”5. Je kunt nooit genoeg vitaminen binnenkrijgen” font_container=”tag:h2|text_align:left|color:%23009f3b” google_fonts=”font_family:Josefin%20Sans%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C600%2C600italic%2C700%2C700italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]NIET WAAR. Een te grote dosis van bepaalde vitaminen is zelfs gevaarlijk! Als je teveel vitamine A, D, E of K inneemt, raakt je lichaam die niet kwijt en worden ze in je vetweefsel opgeslagen. Ze kunnen dan schade aan je lever, nieren, beendergestel of je ongeboren baby veroorzaken.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_empty_space height=”10px”][vc_column_text]

De andere vitaminen zijn wateroplosbaar en plas je normaal gezien uit bij een overdosis. Toch is ook dat niet zo onschuldig: als je bijvoorbeeld continu te veel vitamine C inneemt, kan dit je nieren overbelasten en de opname van belangrijke mineralen grondig in de war sturen.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”153536″ sm_image_size=”Medium Image (480w)”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_empty_space height=”55px”][vc_single_image image=”150870″ sm_image_size=”Medium Image (480w)”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_custom_heading text=”Conclusie?” font_container=”tag:h2|text_align:left|color:%23009f3b” google_fonts=”font_family:Josefin%20Sans%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C600%2C600italic%2C700%2C700italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][vc_column_text]* Evenwichtig eten blijft het belangrijkste. Een vitaminesupplement is geen wondermiddel, maar kan je wél een duwtje in de goede richting geven. Als je slim kiest, dan kan een supplement met natuurlijke vitaminen én extra werkzame bestanddelen dus een goede aanvulling bij je voeding zijn.

*  Arkovital Pure Energy bevat een evenwichtige mix van 9 natuurlijke vitaminen (B-soorten, C en E) en 5 belangrijke mineralen (ijzer, zink, koper, selenium, chroom en mangaan) van plantaardige oorsprong, die uitstekend door je lichaam worden opgenomen. Zo blijf je ook in moeilijke omstandigheden gezond, sterk en energiek.

Alle info vind je hier[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]