Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten
Family having dinner --- Image by © Kate Mitchell/Corbis

In 6 stappen naar een gezonder eetpatroon

Door Els De Ridder

Tijdens de afgelopen feestdagen zaten we in een ‘veelvraatmodus’. Hoog tijd dus om wat te doseren, en weer over te schakelen naar normale porties. Dat doe je met behulp van deze tips:

  1. Neem een kleiner bord en een kleiner bestek. Gebruik een soeplepel om op te scheppen in plaats van een grote opscheplepel.
  2. Geniet van elke hap en weet wat je eet. Kies voor voedingsmiddelen die tot de actieve voedingsdriehoek behoren.
  3. Variatie is altijd goed, ook bij het ontbijt. Wissel ontbijtgranen eens af met brood of havermout.
  4. Koop je een belegd broodje als lunch? Geef dan de voorkeur aan één soort beleg. Dus niet én ei, én kaas én hesp. Vraag extra rauwkost in plaats van mayonaise.
  5. Moet je naar de supermarkt? Maak dan een boodschappenlijstje met de nodige hoeveelheden en hou je hieraan.
  6. Kies in een restaurant bewust voor een normale portie en laat je niet verleiden om meer te bestellen.

Bron: Nutrinews

Partner Content