De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Scheerschuim op? Haal dit product uit je keukenkastje!

Door Jolien Thieleman

Niets vervelender dan onder de douche staan en merken dat je scheerschuim op is. Droog scheren vermijd je best om wondjes, bultjes en ingegroeide haartjes te voorkomen. Haal daarom dit kookproduct uit je keukenkast!

Olijfolie

Zijdezachte benen? Scheer ze met pure olijfolie. Dit kookproduct is een geweldige vervanger voor scheerschuim of -gel: het scheren gaat vlot en je benen zien er achteraf glanzend en glad uit. De ingrediënten in olijfolie zorgen er dan ook voor dat je huid verzorgd, gehydrateerd en soepel is. Ook na de scheerbeurt!

Let wel op: het douchen wordt een stuk glibberiger. Hou een handdoek bij de hand en breng de olijfolie met één hand over je been aan. Je andere hand kun je dan gebruiken om grip op je scheermesje te houden.

SOS gladde benen

Met deze tips scheer je je benen perfect:

  • Gebruik een milde scrub voor het ontharen. Haartjes die vastzitten komen zo vrij en je benen worden er zijdezacht van.
  • Breng schuim of olie aan en scheer met de haarrichting mee. Dat veroorzaakt minder irritatie.
  • Ga niet te dikwijls over hetzelfde stukje huid. Als je een scherp mesje hebt, ben je zeker dat alle haartjes weg zijn.
  • Druk niet te hard op het mesje om wondjes te voorkomen.
  • Klaar met scheren? Werk dan af met koud water: dit sluit de poriën waardoor je huid minder vatbaar is voor infecties.
  • Scheer niet dagelijks om irritatie te vermijden. Een keer om de 2 à 3 dagen is zeker voldoende.
  • Gebruik een verzachtende crème na de scheerbeurt.

Beeld: iStock

Lees ook:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Partner Content