© ilovelight.be

Wandelroute in Limburg: de boomgaarden rond Alden Biesen

Over Alden Biesen

De Haspengouwse landcommanderij Alden Biesen is een monument waar je niet naast kunt kijken. Maar we stappen ook door de unieke hoogstamboomgaard van het domein en langs uitgestrekte akkers, beekdalen met boeiende natuur en prachtige uitzichten.

wandelroute boomgaarden Alden Biesen
Het domein van de landcommanderij Alden Biesen is zelf een uitstap waard. (c) J.Ramael

Basisinfo

• Provincie: Limburg
  • Startplek: Kasteelstraat 6, 3740 Bilzen
  • Lengte: 8,2 km
  • Moeilijkheidsgraad: 1
  • Borden: zeshoekige borden met oranje opdruk
  • Periode: altijd, ideaal in de lente
  • Kledij: laarzen bij vochtig weer
  • Honden toegelaten: ja
  • Kidsproof: ja
  • Rolstoel/buggyvriendelijk: neen
  • Picknickmogelijkheid (banken/tafels, cafeetjes…) (op het kaartje): ja
  • Meer info over deze wandeling en de omgeving: klik hier
  • Meer wandelingen in de provincie: klik hier

Dit mag je onderweg zeker niet missen

• De landcommanderij Alden Biesen, Kasteelstraat, 3740 Bilzen, 089 51 93 93
  • De hoogstamboomgaard van het kasteel
  • Het Apostelhuis
wandelroute boomgaarden Alden Biesen
Bij het kasteel hoort een van de grootste verzamelingen van hoogstambomen van de Lage Landen. (c) pvdv

Routebeschrijving

Volg de oranje borden. Stap met het kasteel aan je rechterkant door de Kasteelstraat en neem dan de Maastrichterallee rechts – vervolg tot aan het Apostelhuis – neem hier schuin rechts de Keiberg (niet volledig rechts Bosselaar!) – volg tot aan de bosrand, neem dan het pad rechts – volg (voorbij een pad rechts, een pad links en een paadje rechts) en steek dan rechtsaf door naar de Winterbergstraat – volg even rechts tot kruispunt, neem dan het pad links dat naar het Zomerpaviljoen gaat – steek verder de Kasteelstraat over, volg de Langeweg – neem het 1ste pad rechts – steek de Roelants du Vivierlaan over – vervolg voorbij het water (Nieuwzouw) en dan meteen links – volg even verder de bocht naar rechts – dan 1ste pad links, wordt bochtig en steekt de Nieuwzouw weer over – volg tot T-kruising met het Pasbrugpad – neem hier rechts (min of meer rechtdoor) – neem bij 1ste kruising rechts – bij volgende T-kruising rechts – blijf volgen tot T-kruising met de Lethenstraat, neem die rechts – neem 1ste pad rechts – volg verder de afslag naar links, blijf volgen tot weer op de Lethenstraat, volg rechts tot T-kruising met de Reekstraat – neem die heel even links en steek dan rechts door over een pad dat, met een bocht naar links bij een T-kruising, naar pad Martenslinde leidt – neem dit kaarsrechte pad naar rechts – volg tot het Apostelhuis – draai rechts over Maastrichterallee naar het vertrekpunt

Goed om te weten

• Eten & drinken onderweg en in de buurt: ’t Gasthuis, Kasteelstraat 8, 3740 Bilzen (Rijkhoven), 089 85 76 08; De Boomgaerd, Kasteelstraat 1, 3740 Bilzen (Rijkhoven), 089 20 40 13. In de buurt: Brasserie De Boulevard, Bammestraat 91, 3740 Bilzen, 012 21 44 02; De Gouden Tak, Riemsterweg 166, 3742 Bilzen, 089 41 61 49
  • Toeristische infoVisit Bilzen, Landcommanderij Alden Biesen, Kasteelstraat 6, 3740 Bilzen 089 39 74 30
  • Nog meer te beleven in de buurt: dé aanrader is het Gallo-Romeins museum in Tongeren, Kielenstraat 15, (op 10 km); Hasselt, met het Ginmuseum, Modemuseum, Het Stadsmus… ligt op 25 km van hier. Ook het Nederlandse Maastricht (15 km) is een aanrader, met de Kazematten, Museum aan het Vrijthof enzovoort

Download hier je kaartje met de wandelroute

wandelroute boomgaarden alden biesen

Wil je deze wandeling graag downloaden en afdrukken? Download dan de kaart in PDF-formaat:

Wil je deze wandelroute graag op je wandelgps of smartphone? Hier vind je het GPX-bestand.

Klik hier voor instructies om het GPX-bestand te installeren

Meer uitstapjes in Limburg:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."