Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten
Beautiful young woman having breakfast in the kitchen

5 voedingsmiddelen die de nachtrust bevorderen

Door De Redactie

Slaapproblemen kunnen het gevolg zijn van slechte eetgewoontes. Maar wat als je honger krijgt net voor het slapengaan? Met deze voedingsmiddelen lig je geen uren wakker, meer nog, ze bevorderen je nachtrust!

Slaapproblemen kunnen het gevolg zijn van slechte eetgewoontes. Maar wat als je honger krijgt net voor het slapengaan? Met deze voedingsmiddelen lig je geen uren wakker, meer nog, ze bevorderen je nachtrust!

Kruidenthee

Verschillende theeën zoals rooibos-, linde- of kamillethee, verwarmt en werkt rustgevend. Vooral kamillethee heeft een bewezen kalmerend effect op het lichaam.

Koekje of beschuit met confituur

Een koekje of beschuit met confituur of gelei geeft snel energie én neemt je hongergevoel weg. Het is ook nog eens snel uitgewerkt, waardoor je toch snel slaap kunt vatten. Een rijstwafel mag ook, maar dan zonder zout.

Warme melk met honing

Voor velen is dit trucje niet onbekend. Het helpt niet omwille van de stofjes in de melk of honing maar vooral door het ritueel en het feit dat je er warme handen én een heerlijke warme buik van krijgt.

Soep

Kies voor een basic, verse, zelfbereide variant zonder veel zout, peper of andere pikante ingrediënten en kruiden. Kant-en-klare soepen zijn door hun hogere zoutgehalte niet geschikt als je rustig wilt slapen.

Groenten

Stort je zonder schuldgevoel op worteltjes, wat komkommer of snoeptomaatjes. Groenten en salades nemen je honger weg, zitten vol vitaminen en vezels, bevatten amper calorieën en hebben geen stofjes die je uit je slaap houden. Groene groenten (en ook noten) bevatten bovendien magnesium, een mineraal dat helpt om sneller in slaap te vallen.

Laat je inspireren door deze smakelijke artikels: