Minder snoepen? Dat doe je zo!

minder snoepen

Een beetje minder snoepen, dat staat maar al te vaak op onze to-dolijstjes. Maar hoe begin je daaraan? Enkele tips:

Voorkom dat je honger krijgt

Klinkt logisch, maar voor veel mensen toch niet zo’n evidente opdracht. Eet voldoende groenten, fruit en gezonde tussendoortjes, zodat je makkelijk nee kunt zeggen tegen chips en pralines. Neem vooral genoeg en regelmatig voedingsstoffen op doorheen de dag, zodat je niet plots heel veel zin krijgt in zoet.

Plan je dag

Neem niet alleen je lunch, maar ook voldoende tussendoortjes mee naar je werk, zodat je niet zwicht voor de snoepautomaat. Bedenk de dag op voorhand al wat je allemaal wilt meenemen, en leg je tussendoortjes ook bij je op je werkplaats. Zo liggen ze steeds binnen handbereik.

Drink voldoende

Gek genoeg haalt je lichaam honger en dorst makkelijk door elkaar. Drink dus liever, zodra je trek krijgt, eerst een glas water. Want het zou heel goed kunnen dat je lichaam daar vooral nood aan heeft.

Hou bij wat je eet

Om gewoontes te doorbreken, is het belangrijk om te weten wat nu net je foute gewoontes zijn. Wat eet je wanneer? En hoeveel eet je? Op die manier kun je makkelijker aanpassingen doen en komaf maken met minder goede gewoontes.

Bron: Libelle 49/2015 – Beeld: Getty Images

Ook gezond:

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)