Suikerarme snacks: 8 recepten om duimen en vingers af te likken

Suikerarme snacks: 8 recepten om duimen en vingers af te likken
Getty Images

Dit artikel is een onderdeel van het Minder-suiker-plan. Meer weten? Klik hier!


Als je beslist om suikerarm te eten, is het belangrijk om te weerstaan aan die onweerstaanbare trek in zoet die je vooral in het begin voelt. Gewapend met suikerarme (maar lekkere) hapjes voor tussendoor, trek je het tot je volgende maaltijd.

Heb je tijd en ruimte? Dan kun je even in de keuken duiken voor een gezonde groentedip of smoothie. Een smoothie met voornamelijk groenten bevat bovendien minder suiker dan eentje met gepureerd fruit. Je zelfgebakken havermoutkoekjes neem je dan weer mee als je op pad gaat.

Het belangrijkste is dat je je hapjes vooral écht lekker vindt.

En heb je ‘s avonds nood aan een party snack? Ga dan eens voor een minipizza met courgettebodem of knapperige kikkererwten. Het belangrijkste is dat je je hapjes vooral écht lekker vindt, dus experimenteer erop los!

Graag verder lezen of kijken?
Dan vragen wij je om nu EENMALIG en GRATIS een account aan te maken. Vanaf dan krijg je toegang tot al onze artikels en video’s en krijg je deze melding niet meer te zien.
...

Dit artikel maakt deel uit van ons Minder-suiker-plan. Benieuwd naar meer? Klik hier!

Meer over suiker

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)