Met deze tips zet je makkelijk meer stappen

Met deze tips zet je makkelijk meer stappen

Dat wandelen supergezond is, is geen geheim. Het zorgt ervoor dat je fit blijft en helpt ook om dat extra kilootje kwijt te spelen. Maar hoe zorg je er nu voor dat je genoeg wandelt per dag? Met deze tips zet je alvast makkelijk extra stappen!

  1. Het klinkt misschien eenvoudig, maar het werkt écht: neem de trap in plaats van de lift. Per trede zet je een stap, terwijl je in de lift gewoon stilstaat. Alle kleine beetjes helpen!
  2. Ga eens te voet naar de bakker of supermarkt in plaats van met de fiets. Al is fietsen natuurlijk ook heel gezond!
  3. Water halen op het werk? Neem voortaan één glas mee naar je bureau in plaats van een fles of karaf. Zo wandel je regelmatig terug naar de kraan of watertap.
  4. Trek er een kwartiertje op uit na de lunch. Dit is niet alleen goed voor je spijsvertering, maar ook voor je stappenaantal.
  5. Installeer een stappenteller die je aan je pols draagt, zoals een Fitbit. Die stuurt je reminders, waardoor je nooit kunt vergeten om af en toe de beentjes te strekken. De meeste stappentellers hebben bovendien meerdere functies, zoals het meten van je hartslag.
  6. Parkeer je auto wat verder en ga te voet naar je bestemming. Zo bespaar je waarschijnlijk ook nog op parkeerkosten in een dure zone.
  7. Wandel door je huis of door de tuin tijdens een telefoongesprek. Je zou ervan versteld staan hoeveel stappen je zo zet, zonder dat je het eigenlijk beseft!
  8. Koffie drinken met een vriendin? Haal ‘m af en drink ‘m al wandelend op. Je kunt ook samen gaan (window)shoppen: tijdens een dagje winkelen maak je al snel heel wat kilometertjes.
  9. Laat de hond eens wat meer uit, of ga wandelen met die van de buren. Zo maak je jezelf én de hond gelukkig.
  10. Daag jezelf uit! Ga challenges aan, eventueel samen met je partner, kinderen en/of vriendinnen, en motiveer jezelf zo om het beste uit jezelf te halen. Word bijvoorbeeld lid van de Libellegroep in de 10.000 stappen-challenge!
  11. Stel een realistisch doel. Zijn 10.000 stappen niet haalbaar voor jou? Geef er dan niet meteen de brui aan, maar start met 5.000 of 7.500 stappen. Onthoud: iets is beter dan niets!

Lees meer:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)