Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Te veel eten en snacken? 5 makkelijke tips!

Door De Redactie

Durf jij ook wel eens te veel eten? En raak je de tel kwijt van het aantal verorberde snackjes? Deze 5 tips helpen je de balans te bewaren.

Weg met potten en pannen

Serveer je maaltijd meteen op een bord en zet pannen en potten niet op tafel. Wat wel op tafel mag zijn gezonde zaken als groenten en water.

Geen televisie

Eet niet terwijl je aan je bureau zit of televisie kijkt. Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die voor televisie eten, tussen 30 en 70% meer calorieën binnenkrijgen.

Neem je tijd

Hoe trager je eet, hoe minder je geneigd bent te veel te eten. Je maag krijgt zo de tijd om aan de hersenen te signaleren dat hij voldoende heeft.

Maak het jezelf moeilijk

Zet de minder gezonde voeding op de minst bereikbare plekken: bijvoorbeeld in de hoogste kast waar je enkel met een trapje bij kunt.

Let op je voorraad

Sla liever geen grote voorraden in. Of koop geen aperitiefsnacks voor als er onverwacht bezoek komt. Een portie olijven is ook al gastvrij, toch?

Bron: Smartsize me – Maartje Poelman, Ingrid Steenhuis, Wil Overtoom – Beeld: Getty Images

Deze artikels moet je zeker ook even lezen: