brillentrends 2018

Advertorial

MODE: Deze brillen zijn terug van (nooit) weggeweest!

Libelle & Pearle Opticiens

Een mooie bril zorgt voor extra stijl en uitstraling. Dat wisten onze grootouders ook, want wat een trendy exemplaren bestonden er toen al! Ontdek hier de brillenmode doorheen de jaren, en herken ze moeiteloos in het straatbeeld van vandaag.

Rond, ovaal, vierkant, hartvormig of rechthoekig: voor elke gezichtsvorm is er wel een juiste bril. Ontdek hier welke montuur jouw gezichtscontouren goed benadrukt en je look helemaal af maakt.

Wist je dat…

…. het model van brillen dat we vandaag kennen, pas in de jaren 30 ontwikkeld werd? Toen stelden ze echter nog niet veel voor: vrouwen droegen eenvoudige, ronde draadmonturen en mannen zagen we met schildpadkleurige ronde modellen. De bekende cat-eye en typische ‘nerdbrillen’ volgden niet veel later, maar de echte brillenmode? Die kwam er pas in de jaren 70 en 80.

Brillenmode doorheen de jaren

Funky jaren 70

In de sfeervolle seventies lapten ze het less is more-principe volledig aan hun laars! Felle kleurtjes, oversized monturen, en zelfs gekleurde glazen: niets was te gek. En deze trend komt ook dit najaar weer boven water drijven.

Haal er eentje in huis:

In Style (€ 120 35 – shop hier), In Style (€ 120 35 – shop hier)

Verfijning in de jaren 80

In de jaren 80 mocht het allemaal wat verfijnder. De monturen voor vrouwen werden dunner en kregen grotere glazen. Ze mochten wel nog opvallen, en dat deden ze met kleurrijke decoraties aan de monturen.

Haal er eentje in huis:

Ray-Ban (€ 190 – shop hier), Emporio (€ 160 35 – shop hier)

Eenvoud siert in de jaren 90

In de jaren 70 en 80 kregen brillen een immense opsmuk met kleur en decoraties. In de jaren 90 keert de rust echter terug en werden opvallende items ingeruild voor minimalistische monturen. Zowel mannen als vrouwen droegen ovaalvormige monturen met draadframes. Ook waren de brillen in dit tijdperk erg klein. Denk maar even terug aan de Spice Girls!

Haal er eentje in huis:

In Style (€ 100 35 – shop hier), Calvin Klein (€ 190 – shop hier)

Back to the zero’s

In 2000 zetten mannen als vrouwen hun ogen in de kijker met een rechthoekig exemplaar. Vrouwen droegen vaker een designermontuur, en mannen gingen voor de welbekende ‘shutter shades‘: zonnebrillen met horizontale lijnen voor een luxaflex look.

Haal er eentje in huis:

Fossil (€ 120 35 – shop hier), Ray-Ban (€ 190 – shop hier)

Trendy op dit moment

Trends komen en gaan, maar sommigen blijven wel degelijk bestaan. Zo zijn de vintage trends van de jaren 80, gecombineerd met moderne kleuren, helemaal trendy!

De vrouwenmonturen van nu zijn iets eenvoudiger, net als toen, maar dragen een kleurrijk pasteljasje! Mannen gaan dan weer voor opvallende, creatieve monturen.

Haal er eentje in huis:

Emporio (€ 160 35 – shop hier), In Style (€ 100 35 – shop hier)

 

Al deze brillen zijn verkrijgbaar bij brillengigant Pearle.  

Hoera, Pearle bestaat 35 jaar!

En om dat te vieren zijn alle merkmonturen nu aan 35 euro! Ga zeker langs bij een Pearle-opticien bij jou in de buurt, of maak online een afspraak om te genieten van deze uitzonderlijke korting!

Voor meer informatie, klik hier.

Deze actie loopt nog tot en met 18 november 2018! De monturen zullen nadien nog verkocht worden, maar niet meer aan 35 euro. Wees er dus snel bij.

Bron: Pearle Opticiens. Beeld: Pearle Opticiens.

Ook interessant:

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."