Libelle’s fitplan – week 6: Ina’s sportkriebels werken aanstekelijk

Door Karolien Joniaux

Fitambassadrices Ina, Lieve, Evi en Chris halen 16 weken lang alles uit de kast om hun conditie een flinke boost te geven. Sportartsen Tom Teulingkx en Guy De Schutter en sportcoach Jochen Jacobs helpen hen hierbij op weg. Hoe beleefde Ina week 6?

Drukke tijden

Ina: ”Deze week naar het buitenland geweest voor het werk, dus mijn voornemen om vier keer per week te gaan lopen of zwemmen heb ik niet kunnen waarmaken. Maar in alle drukte toch aan drie activiteiten geraakt, dus ik ben content.”

Sporten met de collega’s

Ina: ”Het zwemmen gaat me intussen echt vlot af. Een paar collega’s zijn deze week mee baantjes komen trekken tijdens de middagpauze en ik merkte dat mijn conditie toch ietsje hoger ligt. Ik blijf gemakkelijk 40 minuten doorzwemmen terwijl zij toch regelmatig moeten stoppen.”

Loopmaatje

Ina: ”Ook voor het lopen heb ik trouwens een vast loopmaatje. Een vriendin met wie ik intussen wat kan bijbabbelen; altijd leuk! We lopen steeds een toertje van vijf kilometer en dat gaat goed. Mijn hartslag ligt bij het lopen wel ietsje hoger dan bij het zwemmen: 160 en in de gele zone ten opzichte van 135 en in de groene zone, maar ik voel er me super goed bij.”

Iedereen aan het sporten

Ina: ”Mijn Polar Activity Tracker (een digitale polsband die doorheen de dag je hartslag en beweging noteert, nvdr.) begint wel een beetje een verslaving te worden (lacht). Door continu een overzicht te krijgen over ‘hoe goed je bezig bent’ – of niet 🙂 – blijf je gemotiveerd om voort te doen. Mijn buur heeft zich intussen ook zo’n Polar aangeschaft en mijn collega denkt er ook over. Besmettelijk, dat sporten!”

Lees hier hoe Ina het er vorige week vanaf bracht. Meer lezen over het opzet van haar fitplanIna’s persoonlijke motivatie én de trainingsschema’s waarmee je zelf aan de slag kan? Klik dan snel door.

Partner Content