© Pink Gellac, Mylène

5 nieuwtjes uit beautyland om te ontdekken

Door Jolien Thieleman

Beautyredactrice Jolien heeft een zwak voor naturelle make-up die je huid doet stralen, smeersels die écht werken en haarverzorgingsproducten die je dat heerlijke net-van-de-kapper-gevoel bezorgen. In deze rubriek lijst ze een aantal nieuwigheden uit beautyland op: make-up, skincare en haarverzorging om naar hartenlust te ontdekken!

Nieuwigheden uit beautyland

Schoonheid zit vanbinnen, maar fijne beautyproducten kunnen je zelfvertrouwen wél een mooie boost geven. Deze rubriek is er speciaal voor jou, zodat redactrice Jolien je van de allernieuwste nieuwtjes uit beautyland op de hoogte kan brengen.

De volgende producten, waarvan de eerste vijf nagelnieuw in het lijstje, zijn alvast meer dan de moeite waard:

Gelmanicure at home

Het Nederlandse Pink Gellac brengt salonkwaliteit naar jou thuis, met setjes waarmee je zelf gelnagellak kunt aanbrengen.

Beautyredactrice Jolien: “Ik hou van verzorgde nagels en testte dan ook met plezier het starterspakket uit. In de doos zit alles wat je nodig hebt voor je gelmanicure, met een aantal kleurtjes en een uv-lamp om de gellak uit te harden. De set heeft me niet teleurgesteld: het aanbrengen ging vlot en m’n manicure bleef bijna 14 dagen met glans zitten, letterlijk! Superhandig dat je hier de deur niet eens voor uit hoeft.”

Pink Gellac, vanaf € 69 voor een starterspakket. Ook verkrijgbaar in de winkel op de Antwerpse Meir.

Mix en match je oogschaduw

Belgisch beautymerk i.am.klean brengt de make-upartiest in ieder van ons naar boven, met 30 nieuwe compacte oogschaduwtinten die je makkelijk in een hervulbaar palet kunt plaatsen.

De oogschaduw werd geformuleerd met minerale ingrediënten, waardoor een fluweelzachte textuur en mooie pigmentatie ontstaat. Er zijn kleurtjes beschikbaar met en zonder glans, in verschillende tinten.

i.am.klean, € 10,99 per stuk

Romantiek bij Mylène

Belgisch beautymerk Mylène lanceert een collectie die pure romantiek ademt, met 14 lichaams-, make-up en huisproducten in een prachtige, roze verpakking.

Enkele van onze favorieten: de Face Mist om je gelaat te verfrissen, het Hair & Body Water om je te hullen in een heerlijk bloemenparfum en de La Vie en Rosa Bath Foam die ook zo mooi staat op je badrand.

Mylène, vanaf € 9,95. Ook verkrijgbaar bij je consulente.

100% natuurlijke conditioner

Het Belgische cosmetica- en verzorgingsmerk MakeSenz maakt je haarroutine compleet met een voedende en ontwarrende conditioner, vervaardigd met alleen maar natuurlijke en supervoedende ingrediënten.

De conditioner is bestemd voor alle haartypes en respecteert de gezondheid van de hoofdhuid en het haar, maar ook het milieu. De ecologisch ontworpen fles van gerecycleerd en recycleerbaar PET plastic is hiervan het bewijs.

MakeSenz, € 25

Nieuw beautymerk in ons land

ICI PARIS XL verwelkomt een nieuw merk in ons land: The INKEY List, een betaalbaar huidverzorgingslabel dat focust op het vinden van jouw perfecte skincare routine. Het merk wil komaf maken met ingewikkeld jargon en huidverzorging vooral toegankelijk maken.

Enkele sterproducten zijn het hyaluronserum, de oogcrème op basis van caffeïne en de gezichtszonnecrème met SPF 30. Het gamma bevat naast skincare ook haar- en hoofdhuidverzorgingsproducten.

The INKEY List, vanaf € 8,90 bij ICI PARIS XL

De zon in een flesje

“De hypnotiserende sensualiteit van een reis naar het Oosten, de verrukkelijke geur van bedwelmende witte bloemen”: zo noemt Caroline Dumur, parfumeur, deze Plein Soleil van Yves Rocher. Geurtonen van ylang-ylang, tuberoos en sandel versmelten met kardemom en geven de geur een stralende en frisse toets.

Goed om te weten: het parfum bestaat ook in solide vorm, verpakt in een mooi minidoosje om makkelijk mee te nemen in je handtas.

Yves Rocher, € 64,90 € 32,45

Zonbescherming van Belgische bodem

Dat zonnecrème superbelangrijk is om je huid te beschermen tegen schadelijke uv-stralen, is niets nieuws onder de zon. Belgisch beautymerk RainPharma ontwikkelde daarom een natuurlijke zonnecrème voor lichaam en gelaat, met een SPF50 en volledig minerale uv-filters op basis van zinkoxide en titaniumdioxide. De formule houdt je huid gezond, jong en mooi en is lief voor de natuur.

RainPharma, € 19,95 voor een flacon van 50 ml

Summer vibes bij Rituals

Ook bij Rituals zomert het. De vernieuwde ‘The Ritual of Karma’-collectie straalt een en al positiviteit uit, met producten die zijn verrijkt met verfrissende witte thee en lotusbloem. Bovendien hebben ze een nieuwe en verbeterde formule, op basis van een uniek Hydra-Boost Complex: dit ondersteunt het vochtgehalte van je huid en bevat hydraterende ingrediënten zoals aloë vera.

In het gamma: zonnecrèmes, maar ook een body lotion in moussevorm en een lichaamsmasker. Laat die zomer maar komen!

Rituals, vanaf € 8,90

Verzachtend serum voor de onzuivere huid

Waarom we al langer fan zijn van The Ordinary? De producten zijn betaalbaar en effectief. Nieuw in het gamma is de Aloe 2% + NAG 2% Solution, een serum ontwikkeld om acnevlekjes te verminderen, de huidtextuur te verbeteren en de huidbarrière te versterken en te ondersteunen om vochtverlies tegen te gaan.

The Ordinary, € 15,60, beschikbaar als exclusieve preview bij het beautydepartement van Zalando. Na 1 juli ook te koop bij alle andere retailers.

Tien jaar beauty

Hoera voor BE Creative Make-Up, want het huismake-upmerk van ICI PARIS XL blaast dit jaar tien verjaardagskaarsjes uit! Het merk lanceert daarom een limited edition beautycollectie met een oogschaduwpalet en hun best verkopende mascara.

Het palet bevat bevat negen nostalgische oogschaduwkleuren van hun populairste paletten. Een mooie nude kleur, een paarse glitteroogschaduw, een lichtbruine matte tint… Om ontelbare looks mee te creëren.

BE Creative Make-Up, € 21,95 bij ICI PARIS XL

Miglot X en O

Belgisch parfumhuis Miglot blies onlangs drie kaarsjes uit en om dat te vieren, werden twee nieuwe parfums uitgebracht:

  • Formula X, met frisse noten van neroli, perzik, jasmijn, roos en vanille.
  • Formula O, met de warmte van bergamot, jasmijn, witte musk en amber.

Voor de gelegenheid werd samengewerkt met mode-ontwerper Tom Van Der Borght, die de kleurrijke labels heeft ontworpen. Beide geuren kunnen apart of samen, over elkaar, worden gedragen.

Miglot, € 76,50 voor een flacon van 50 ml

Nieuwe skincare bij CÎME

Belgisch beautymerk CÎME zet al jaren in op natuurlijke skincare voor een gezonde huid en planeet. Binnenkort wordt er een nieuwe productlijn aan het gamma toegevoegd: Honestly Aging, met krachtige ingrediënten om de natuurlijke ontwikkeling van de huid te ondersteunen zoals retinal, hyaluronzuur, vitamine C, cafeïne en peptiden.

Het nieuwe gamma bestaat uit een serum, een dag- en nachtcrème en voor het eerst een oogcrème. “Die zorgen ervoor dat iedereen de beste versie van zichzelf kan zijn, ongeacht leeftijd of huidtype. Because age is just a number“, klinkt het.

CÎME, vanaf € 29, te koop vanaf 19 april op cime-skincare.com

Wauw-wimpers met Cent Pur Cent

Volgens beauty-experte Caroline Rigo, oprichtster van het Belgische Cent Pur Cent, maakt of kraakt een mascara jouw volledige make-uplook. Het merk breidt daarom het mascaragamma uit, met een curly mascara (die de wimpers doet krullen), een shorty mascara (die korte wimpers meer lengte geeft) en een maxi mascara (die zorgt voor een dramatisch effect op de ogen).

Naast het toevoegen van nieuwe producten, werden bestaande formules herbekeken en vervangen, waardoor het merk nu ook hypoallergene mascara’s aanbiedt. Geschikt voor iedereen, dus!

Cent Pur Cent, € 24,99

Weelderige krullen met SheaMoisture

SheaMoisture lanceert de Moringa & Avocado-collectie, een lijn van haarverzorgingsproducten die speciaal voor krullen zijn ontwikkeld. Door de natuurlijke oorsprong van de ingrediënten helpt deze collectie dof, droog krullend en weerbarstig haar te voeden en te revitaliseren.

In het gamma: een hydraterende shampoo, voedende conditioner, herstellende diepe conditioner en voedende crème om krullen te verzorgen, zonder te verzwaren. De groene formules zijn naar goede gewoonte vrij van sulfaten of siliconen en bevatten een mix van superfoods waaronder moringa, avocado, matcha, groene algen en kool.

SheaMoisture, vanaf € 17,29 bij Kruidvat

Belgische zonverzorging

Duurzaam, Belgisch, natuurlijk en lief voor je huid en de planeet? Enter Odyskin, een nieuw merk van zonnecrèmes met minerale filters en kokosboter, verpakt in volledig plasticvrije tubes.

Het aanbod bestaat momenteel uit een zonnecrème SPF30 en SPF50, een aftersunmelk en twee handige accessoires die de gebruikerservaring verbeteren: een knijper om de laatste restjes uit de tubes te duwen en een dubbelzijdige handschoen om de huid voor te bereiden op de zonnecrème. De formules hebben een aangename textuur, laten geen witte waas na en brengen de koraalriffen geen schade toe.

Odyskin, vanaf € 14,90

Olala, gezichtsolie!

In dit artikel vertelden we je al waarom een gezichtsolie zo’n weldaad kan zijn voor je huid. Het Belgisch beautymerk Self brengt nu een olie uit die 100% natuurlijk is, met een combinatie van Bakuchiol en Revinage: twee stofjes voor een stralende en zichtbaar jongere huid.

De zachte olie helpt fijne lijntjes en rimpels verminderen, verstevigt de huid, verfijnt de huidtextuur en maakt roodheid en grove poriën minder zichtbaar. Pluspunten voor het mooie flesje!

Self, € 69

Verzorging voor het hele gezin

Nieuw voor het hele gezin: Famille Bio van Yves Rocher, een verzorgingslijn met biologische appel als steringrediënt. Appelextract heeft een beschermende werking, appelzaadolie versterkt de huidbarrière en appelwater boost de hydratatie van de huid.

Het gamma, met een herstellende crème, reinigingsgel, bodymelk en gezichtscrème, bevat 99% ingrediënten van natuurlijke oorsprong en is geschikt vanaf de leeftijd van 3 jaar.

Yves Rocher, vanaf € 8,99

Oogverzorging van Belgische bodem

Huidverzorging rond de ogen is niet onbelangrijk. Je huid is er namelijk extra gevoelig en toont als eerste tekenen van vermoeidheid en veroudering.

Het Belgisch merk Líkami voerde daarom uitgebreid onderzoek naar een anti-aging crème op korte én lange termijn. De Eye Cream werd geboren, met hoogwaardige botanische ingrediënten zoals druivenpitolie, aloë vera, hyaluronzuur en macadamia-olie.

Líkami, € 49

Speciaal voor de gevoelige huid

Meer dan 70% van alle mensen heeft een gevoelige huid. Aangepaste verzorgingsproducten zijn dan ook een must, en die vind je bij Paula’s Choice. Het merk vernieuwde de Calm-lijn, met producten die de huid verzachten en de onderliggende oorzaken van gevoeligheid aanpakken. De ingrediënten gaan tegelijkertijd ook huidveroudering tegen.

In het gamma: een gezichtsreiniger, toner, exfoliant, serum, lichte en rijke crème om intensief te verzorgen.

Paula’s Choice, vanaf € 28

Crème de la crème voor droog haar

Même is expert in cosmetische verzorging voor mensen die oncologische behandelingen ondergaan. Het merk heeft een nieuw haarverzorgingsmasker aan het assortiment toegevoegd, bestaande uit 99% ingrediënten van natuurlijke oorsprong, en waarvan de bestanddelen speciaal werden geselecteerd om de haarvezel weer soepel en veerkrachtig te maken.

Même, € 25

JOY met Mylène

Felle kleuren, zoete geuren, leuke texturen en héél veel kleur: de nieuwe JOY-collectie van Belgisch merk Mylène brengt vrolijkheid met zich mee! Naast bad- en doucheproducten en make-up, bevat de collectie ook mooimakers voor je huis zoals interieurspullen en schoonmaakproducten. Onze favorieten? De streelzachte body yoghurt en de badmacarons.

Mylène, vanaf € 6,95

Lentekriebels bij 4711

Geurenhuis 4711, bekend om zijn iconische Eau de Cologne, lanceert een nieuwe toevoeging op zijn Floral Collection-lijn: 4711 Lily of the Valley. De geur is geïnspireerd op het lieflijke lelietje-van-dalen (of meiklokje) en is zoet, elegant en delicaat. Andere bloemen die in de geur voorkomen, zijn roos en fresia. Laat die lente maar komen!

4711 Floral Collection Lily of the Valley Eau de Cologne, € 24,75 bij de zelfstandige parfumerie

Mooie, hervulbare make-up

Love is in the air bij i.am.klean! Samen met Belgisch-Chileense actrice Liandra Sadzo lanceert het Belgische minerale make-upmerk een nieuwe collectie met producten die je natuurlijke schoonheid benadrukken, goed zijn voor je huid en makkelijk te hervullen zijn. In de collectie: oogschaduwpaletten, lipgloss en lipliner, allemaal in nieuwe tinten om volop mee te experimenteren.

i.am.klean, vanaf € 18,99

Luxe haarverzorging

Luxueus maar toch nog betaalbaar, met zorgvuldig geselecteerde en erg effectieve ingrediënten: dat is het Italiaanse haarverzorgingsmerk Ethè, vanaf nu ook beschikbaar in ons land. De vegan formules, vrij van SLS, parabenen en kleurstoffen, komen in vier verschillende verzorgingslijnen: curls (voor krullend of golvend haar), repair (voor beschadigd en verzwakt haar), nutritive (voor droog en pluizig haar) en shine (voor fijn, dof of gekleurd haar). Op die manier beantwoorden de shampoos, haarmaskers, leave-in serums en sprays aan alle haarbehoeften.

Ethè, vanaf € 16, verkrijgbaar in de apotheek en op adephar.be

Rituals vernieuwt skincare-collectie  

Rituals herlanceerde haar Clean en Conscious skincare-collectie, met producten die duurzaam verkregen bestanddelen en effectieve formules bevatten om de natuurlijke kwaliteit van je huid te versterken. Zo is The Ritual of Namasté Glow-lijn speciaal ontwikkeld om de eerste tekenen van huidveroudering tegen te gaan. Eén van de steringrediënten is bakuchiol, een plantaardig alternatief voor retinol, ideaal om fijne lijntjes te verzachten en de glow van je huid te boosten.

Rituals, vanaf € 4,90

Meer moois:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Partner Content