Moois in de kijker: 5 mode- en beautynieuwtjes om te ontdekken

Moois in de kijker: 5 mode- en beautynieuwtjes om te ontdekken

moois in de kijkerBeautyredactrice Jolien heeft een zwak voor alles wat met schoonheid te maken heeft. In deze rubriek zet ze telkens een aantal nieuwtjes in de kijker: van make-up tot skincare, haarverzorging en de allermooiste mode. Leuk om te ontdekken, inspiratie op te doen en jezelf mee te verwennen!

Mode en beauty: nieuwtjes, tips en trends

Het is altijd feest in mode- en beautyland, met lanceringen, tips en trends die ons hartje sneller doen slaan. Hieronder vind je alvast een aantal nieuwigheden die de moeite waard zijn, en ons lijstje wordt steeds langer. De eerste vijf zijn nagelnieuw:

1 SELF lanceert de Softening Shea Butter Soap Bar

Deze herfst lanceert het Belgische beautymerk Self een 100% vegan en natuurlijke zeep op basis van sheaboter. De bar bevat een bom aan actieve bestanddelen die de huidbarrière voeden en herstellen, zoals vitamine A, laurinezuur en allantoïne. Essentiële vetzuren en vitamines hydrateren de huid en voorkomen uitdroging. Een zalig zeepje voor een zijdezachte huid!

 

Self, € 16.

2 Streelzachte, Belgische knitwear

Net op tijd voor de frisse herfstdagen lanceert het Belgische knitwearmerk Leselles de ‘Golden Hour’-collectie, met knuffelzachte mutsen, sjaals en truien in warme kleuren zoals okergeel, khaki en bordeaux. Ideaal om naar hartenlust te mixen en matchen.

 

Leselles, vanaf € 59.

3 Micellaire make-up remover van Clay And Glow

Nieuw in de Clay And Glow-familie: de Foaming Micellar Make-Up Remover, een gezichtsreiniger die make-up en vuiltjes verwijdert en de huid ineens hydrateert. Het Nederlandse beautymerk stopte er lactic acid (melkzuur) in als een van de steringrediënten, om je velletje zachtjes te exfoliëren en pigmentatie te verminderen. De cleanser is geschikt voor elk huidtype en elk gebied van de huid, zelfs de zeer gevoelige plekken zoals de oogcontouren.

 

Clay And Glow, € 20,90 bij ICI Paris XL.

4 Herfsttrends bij Hedgren

Het Belgisch merk Hedgren presenteert enkele warme, knusse en kleurrijke herfsttrends, waaronder tassen in juweeltinten zoals smaragdgroen en saffierblauw en afwerkingen in parelmoerglans. Onze favorieten? De stuks uit de Cocoon-collectie, voorzien van een puffy donslaagje.

 

Hedgren, € 79.

5 Op avontuur met Marie Jo

De allereerste capsulecollectie van het Belgische lingerielabel Marie Jo, L’Aventure, bestaat uit drie verschillende series die allemaal gemaakt zijn uit gerecycleerd materiaal. De collectie bestaat uit hippe bralettes en triangelbeha’s, met en zonder beugel, in leuke prints en aangename stofjes. De matching broekjes mogen uiteraard niet ontbreken.

 

Marie Jo, € 74,90 voor de beha en € 34,90 voor de slip.

6 Maybelline’s nieuwe Superstay Vinyl Ink Lipstick

Een langhoudende lipstick die comfortabel aanvoelt en tot wel 16 uur perfect blijft zitten? Maybelline’s nieuwe Superstay Vinyl Ink lippenstift bevat hooggeconcentreerde pigmenten die zorgen voor een intense kleur. De formule vlekt niet, geeft niet af en zorgt voor een onmiddellijke glans. Beschikbaar in 10 tinten: van nude tot zachtroze en dieprood.

 

Maybelline, € 15,99 bij Di.

7 HEMA lanceert een prothesebeha

Een beha moet goed zitten en de juiste ondersteuning bieden. Ook voor vrouwen met een prothese als gevolg van een mastectomie. Daarom lanceert ook HEMA een prothesebeha: een beugelloos, voorgevormd exemplaar met hoge cups die ultrazacht en makkelijk te verstellen zijn. De beha heeft prothesezakjes aan beide kanten en de bandjes zijn verstelbaar aan de voorkant, om zo makkelijk zelfs de prothese(s) in de beha te kunnen schuiven.

 

Met de lancering willen HEMA en Pink Ribbon extra aandacht vragen voor borstonderzoek. De roze tags die aan de beha bevestigd zijn, zullen ervoor zorgen dat iedereen weet hoe je zelf borstonderzoek kunt doen, en je erop attent maken om eventuele veranderingen op tijd op te merken.

 

HEMA, € 27,50. Verkrijgbaar in het zwart en wit.

8 Yves Rochers nachtserum met melatonine

Het is al lang bewezen da melatonine een groot effect heeft op je lichaam en geest. Het slaaphormoon beïnvloedt de kwaliteit van je nachtrust, wat op zijn beurt een invloed heeft op je huid.

 

De experten van Yves Rocher hebben de voordelen van melatonine samengebracht in het nieuwe Elixir Botanique Nachtserum. Het ingrediënt Gardenia zorgt voor het melatonine-effect en geeft het serum antioxiderende en beschermende eigenschappen voor de huid. Ideaal als je zichtbare tekenen van huidveroudering, zoals uitdroging, verlies van glans en het verschijnen van rimpels, wil bestrijden.

 

Yves Rocher, € 39,90 € 23,90.

9 Een troostjuweel om over verlies te praten

Psychiater en schrijver Uus Knops en juweelontwerpster Veronique Sneyaert creëerden samen een juweel dat verlies tastbaar en bespreekbaar maakt. Het ‘trOostjuweel‘ werd een cirkelvormige hanger, een oervorm zonder begin of einde, met aan de buitenkant de zichtbare lijnen van het leven en aan de binnenkant een gravure met persoonlijke boodschap.

 

Veronique Sneyaert: “Met het trOostjuweel draag je jouw eigen verlies dichtbij. Onopvallend, en tegelijkertijd een uitnodiging voor mensen die het herkennen om een gesprek erover aan te gaan.”

 

Veronique Sneyaert x Uus Knops, prijzen variëren tussen 180 euro en 250 euro, afhankelijk van materiaal en gravure. Beschikbaar in zilver, goud verguld en rosé verguld.

10 Xandres x Komrads

De limited edition, volledig Belgische samenwerking van modelabel Xandres en schoenenmerk Komrads bewijst dat mode en duurzaamheid hand in hand gaan. Samen ontwikkelden de merken een hedendaagse sneaker in appelleer: een stof die gemaakt is van restafval uit de appelverwerkingsindustrie. Duurzaam, kwalitateitsvol en gemaakt om lang mee te gaan, zonder schade aan onze planeet!

 

Xandres x Komrads, € 139.

11 Onmiddellijke haarverbetering met Fusio-Dose

Kérastase vernieuwde haar Fusio-Dose lijn, een professionele salonverzorging die voor elke klant op maat wordt gemaakt.

 

Beautyredactrice Jolien: “Ik testte de behandeling uit bij kapsalon Level 4 Hair in Stabroek. Mijn krullen waren aan een extraatje toe, en die kregen ze met een op maat gemaakte mix van het Curl Manifesto-concentré (een verstevigende verzorging met glycerine voor krullend haar) en de Nutrition-booster (een verzorging met Camelia-olie om droog, breekbaar haar onmiddellijk te voeden).

 

Dankzij dit krachtige verzorgingsshot kreeg mijn haar een instant boost die beschermt tegen frizz, en voor meer glans en minder haarbreuk zorgt. Mijn krullen voelen weer superzacht en intens gevoed. Heel fijn dat deze verzorging tot wel 30 mogelijke combinaties biedt, waardoor het geschikt is voor alle haartypes, -problemen en -behoeften.”

 

Fusio-Dose, beschikbaar bij een Kérastase salon in de buurt.

12 Zeep met koffiearoma voor het goede doel

De geur van verse koffie komt je tegemoet… ook in de badkamer. Koffiemerk Rombouts en zeepproducent Savonneries Bruxelloises brengen samen een limited edition zeep Rombouts by Savonneries Bruxelloises uit voor het goede doel: de winst van dit ambachtelijke en 100% Belgische product wordt door Koffie Rombouts volledig geschonken aan Oekraïne 12-12.

 

Rombouts by Savonneries Bruxelloises, € 12,50.

13 OY Face Wash

Het Belgische OY staat gekend om zijn huidvriendelijke Deo Wash en Scrub die de oorzaak van zweetgeuren wegnemen. Vandaag innoveert het merk met twee nieuwe gezichtsreinigers:

 

  • Face Wash voor de acnegevoelige huid, een watervrije gel to milk-cleanser met desinfecterende, verzorgende en hydraterende ingrediënten die de gezonde huidflora herstellen. Het product neemt de oorzaak van acne weg: dankzij de antibacteriële werking kan geen ontsteking meer ontstaan.
  • OY Face Wash Daily Boost, een diepwerkende reiniging voor de volwassen huid met anti-aging ingrediënten. Deze cleanser verstevigt de huid, herstelt de huidbarrière en zorgt voor een gezond, egaal velletje.

 

OY Face Wash Acne Prone Skin, € 38,80.
OY Face Wash Daily Boost, € 42,20.

14 ‘In My Shoes’ voor de bestrijding van kinderarmoede

Uit een recent onderzoek van iVOX in opdracht van modeketen Bristol blijkt dat 3 op de 10 kinderen in te kleine schoenen naar school gaan. In deze woelige tijden heeft bijna 1 op de 5 kinderen in België een armoederisico, maar jammer genoeg wordt daar soms nog te weinig aandacht aan besteed.

 

Daarom slaan Bristol en Stichting Pelicano (zet zich in voor de bestrijding van kinderarmoede in België) de handen in elkaar om gezinnen die het financieel moeilijk hebben dit schooljaar een duwtje in de rug te geven. Bristol zal voor elk paar leren kinderschoenen dat ze verkopen tijdens de ‘In my shoes’-campagne, 5 euro aan de organisatie schenken.

 

‘In my shoes’-campagne, meer info vind je hier.

15 Matte oogschaduwsticks

Het Belgische make-upmerk Les Couleurs De Noir brengt een matte versie uit van hun langhoudende, waterproof oogschaduwsticks.

 

Beautyredactrice Jolien: “Ik ben al heel lang fan van de oogschaduwsticks van het merk. Toen ik hoorde dat er nu ook matte varianten bestaan, maakte mijn hart een sprongetje! De fijne pen is superhandig om snel over je ooglid aan te brengen en te vervagen met je vingertop, maar dient ook perfect als primer of eyeliner. De formule bevat voedende, natuurlijke en vegan ingrediënten, geeft een intense kleur en blijft de hele dag perfect zitten. Getest en absoluut goedgekeurd.”

 

Les Couleurs De Noir, € 24,90.

16 LolaLiza’s multiple size jeans

Het liefdesverhaal tussen LolaLiza en de perfecte jeans gaat verder. Het Belgische modemerk lanceert een tweede collectie van de Shape of You-jeans, dit keer in een reeks nieuwe kleuren, snits, stoffen en pasvormen.

 

De jeans komt in drie tailles, die de matenboog van maat 34 tot en met 48 omvatten. De pasvorm zet je vrouwelijke vormen op de beste manier in de verf, met uitzonderlijk elastisch materiaal (90 tot 100%) dat shape memory heeft.

 

LolaLiza, € 49,99.

17 Nieuwe AESAERT-handtas

De nieuwste telg in de AESAERT-familie heet Billie, een allround handtasje dat je op verschillende manieren kunt dragen – aan de hand, cross body of over de schouder.

 

De tas werd met liefde gemaakt en ontworpen: Griet, de oprichtster van het Belgische handtassenmerk, hecht tijdens het ontwerpen immers veel belang aan ecologie en persoonlijke aanpak. Op die manier garandeert het merk telkens een uniek stuk van de hoogste kwaliteit.

 

AESAERT, € 350.

18 Hervulbare body scrub & cream

Het Nederlands lifestylemerk Marie-Stella-Maris draagt al jaren bij aan duurzame waterprojecten. Dat uit zich ook in een aantal fijne beautyproducten, waarvan twee nieuwe werden uitgebracht: een hervulbare body scrub en body cream in de heerlijke geuren Poivre Noir Frais en Objets d’Amsterdam.

 

De producten bevatten zo min mogelijke onnodige ingrediënten en 96% is van natuurlijke oorsprong. Ze zijn vrij van microplastics en 100% vegan. Ook aan duurzaamheid werd gedacht, want de verpakkingen zijn hervulbaar, waardoor je zo maar liefst 88% aan plastic afval bespaart.

 

Marie-Stella-Maris, € 26,90 voor de body cream en € 24,90 voor de scrub. Ook verkrijgbaar in een set voor € 49,50.

19 Sportief chic met MAY

Met de spiksplinternieuwe sportcollectie van MAY vlieg je erin, en hoé! De stuks zorgen voor ultiem comfort en zijn verkrijgbaar in verschillende kleurtjes, van zwart en beige tot lila en kauwgomroze.

De collectie bestaat uit comfortabele sweaters, T-shirts en topjes, shortjes en lange broeken. Sommige zijn versierd met een leuke quote of smiley, om ook tijdens het sporten vrolijke vibes te verspreiden.

 

MAY, vanaf € 19,95.

20 Unieke juwelen met edelstenen

Het Belgisch ethisch accessoirelabel DétaiL verwerkt zorgvuldig uitgekozen edelstenen in sierlijke juwelen. Bob en Céline, de drijfveren achter het merk, geloven dat de energie die voortvloeit uit deze bijzondere natuurstenen een positieve invloed vormt op onze gemoedstoestand.

 

Elk juweel wordt in samenwerking met kleinschalige Indische ateliers vervaardigd, waar ervaren werkkrachten zich telkens specialiseren in het slijpen van één specifieke edelsteen. Deze winter focust de collectie op 4 nieuwe natuurstenen: bronziet, eudialiet, zwarte tijgeroog en mookaiet.

 

DétaiL, detail-collection.be.

21 Nieuwe MAE-collectie bij Veritas

De herfst is nog lang niet in het land, maar de nieuwe MAE-collectie bij Veritas doet ons reikhalzend uitkijken naar het najaar. De handtassencollectie wordt aangevuld met sjaaltjes, juwelen, portefeuilles en haaraccessoires die je naar hartenlust kunt mixen en matchen. De collectie komt in winterse tinten, van neutraal tot opvallend, effen of met een print – voor ieder wat wils!

 

MAE bij Veritas, vanaf € 9,99.

22 Terre Bleue lanceert eerste handtassenlijn

Meer mooie handtassen vind je bij het merk Terre Bleue. Het Belgische modehuis lanceert haar allereerste handtassenlijn, geïnspireerd door het gekende kruislogo van het merk. Vijf verschillende modellen maken hun intrede, variërend van cross body tot tote bag. Elk ontwerp is met oog voor kwaliteit, stijl en veelzijdigheid gemaakt.

 

Terre Bleue, beschikbaar vanaf midden augustus, prijzen vanaf € 199,90.

23 Daisy Ever So Fresh

De iconische Daisy Marc Jacobs-collectie is een nieuwe geur rijker: Ever So Fresh, een frisse, heldere en energieke geur die bruist van spontaniteit en charme. Daisy Ever So Fresh is een langhoudend boeket van sappige citrusnoten, stralend rozenwater en luchtig kasjmierhout. Geurnoten van mandarijn en mango zorgen voor een fruitige toets.

 

Marc Jacobs, € 69,50 bij April.

24 Chantelle speelt met bloemenprints

Het handelsmerk van Chantelle en Passionata by Chantelle? Lingerie die zowel sterk en sensueel als gedetailleerd en gedurfd is. Dat is ook te zien in de najaarslijn: verleidelijke collecties met frisse bloemenprints en een geraffineerde afwerking. Denk aan transparante tule, zachte stoffen, broderiedetails en tinten die variëren van gedurfd paars tot zachtroze en framboos.

 

Chantelle, o.a. verkrijgbaar bij lingerie-ohlala.be.

25 Zijdezachte voeten met RainPharma

Het Belgische RainPharma weet dat een verkwikkend voetbad het toppunt van ontspanning kan zijn op een warme dag. Daarom ontwikkelde het merk een voetenritueel, om je voeten zalig zacht te doen aanvoelen.

 

Met de ‘Walking On Clouds’-box heb je de basisproducten van het RainPharma-voetenritueel in handen: een revitaliserende voetbadolie met mentholkristallen, een voetscrub die je voeten exfolieert en een verkwikkende voetbalsem om je voeten te verzorgen en verzachten.

 

RainPharma, € 37,95.

26 Liefde op het eerste gezicht: de bruidscollectie van Cent Pur Cent

Op je trouwdag wil je er op je allermooist uitzien. Daarom lanceert het Belgische beautymerk Cent Pur Cent haar allereerste lijn van minerale bruidsmake-up, Coup De Foudre, met alles wat je nodig hebt om te stralen op jouw grote dag.

 

Het paradepaardje van de collectie is het Palette d’Amour: een multifunctioneel palet met 3 tinten oogschaduw, een highlighter, blush en matterend poeder. Perfect voor een naturelle look volgens je eigen stijl, en in een handig formaat om gedurende de dag je make-up bij te werken.

 

Cent Pur Cent, € 49,99.

27 Duurzame zonnebrillen bij Pearle

Heb je een oog voor duurzaamheid, en wil je ook tijdens het kiezen van kleding en accessoires bewuste keuzes maken? Pearle Opticiens biedt alvast een aantal duurzame zonnebrillen aan. De merken Karün, DbyD, Komono en Tommy Hilfiger dragen allemaal hun steentje bij, door voor een duurzaam productieproces te kiezen, gerecycleerde materialen te gebruiken of voor minder verspilling te gaan.

 

Pearle Opticiens, pearle.be.

28 Solide beautyproducten van Bubbles At Home

Solide beautyproducten zijn here to stay. Ze zijn dan ook milieuvriendelijk en superhandig om mee te nemen op vakantie. Dat weet ook het Brugse beautymerk Bubbles At Home, met een nieuwe lijn verpakkingsvrije gezichtsreinigers, make-up removers én een solid scrub.

 

De producten bevatten onder andere cacaoboter en arganolie, ingrediënten die huidverzorgend, hydraterend en antioxiderend werken. De lijn is een mooie aanvulling op de solide shampoos en conditioners die het merk al in haar gamma had.

 

Bubbles At Home, € 17,95.

29 Veilig sporten met Gofluo

Zomerse sportkleding die gezien mag worden? Daarvoor ben je bij het Belgische modemerk Gofluo aan het juiste adres. Het label ontwerpt kledingstukken voorzien van fluorescerende en reflecterende vlakken waardoor je zichtbaar en veilig naar buiten kunt gaan, en dat is ook bij de nieuwe sportcollectie het geval. Bovendien is elk stuk gemaakt van luchtige stretchstoffen die ademen, waardoor je minder zweet en je kleding sneller droogt.

 

Gofluo, vanaf € 49,95.

30 Puur, puurder, hej:pure

Het nieuwe geurmerk hej:pure maakt indruk met drie frisse geuren: pure flower (bloemig), pure water (aquatisch) en pure wood (houtachtig-fruitig).

 

Van geur tot verpakking werd het thema duurzaamheid volledig doorgetrokken: elk parfum bevat natuurlijke ingrediënten die afkomstig zijn van verantwoorde teelt, gebotteld in een stijlvolle verpakking die voor maar liefst 98% recyclebaar is. Het merk biedt daarnaast maatschappelijke steun en financiert projecten rond water- en mariene bescherming.

 

hej:pure, € 39,95 bij Parfumania.

31 BFLEX Natural Nail Treatment

Het Belgische professionele nagelmerk ProNails introduceert het BFLEX Natural Nail Treatment, een verzorgende en natuurlijke gelmanicure die je nagels verstevigt.

 

Beautyredactrice Jolien testte het uit: “Twee dagen voor mijn trouwdag ging ik naar schoonheidsinstituut Mona Lisa in Mechelen voor de nieuwste ProNails-behandeling. Met een manicure werden mijn nagels en nagelriemen mooi verzorgd, waarna een dun laagje gel werd aangebracht. Net omdat de gel zo dun is, ziet het resultaat er heel natuurlijk uit. Bovendien valt de uitgroei amper op tot de bijwerking.

Mijn nagels voelden heel stevig, maar toch flexibel en bleven meer dan drie weken mooi. Wil je dus van natuurlijke, sterke en glanzende nagels die lang houden? Dan is deze behandeling misschien ook wel iets voor jou.”

 

ProNails, richtprijs € 60 voor een nieuwe set, ontdek hier alle salons.

32 Ganō Care

Sinds 2018 gebruikt het Antwerpse beautylabel Ganō Care hennep als basis voor zijn plantaardige verzorgingsproducten. Het merk gelooft in balans: een innerlijk evenwicht en de juiste skincare zorgen voor een stralende huid, het hele jaar door.

 

Ons favoriete product uit het gamma: Activated Facial Cream, een pure, natuurlijke en effectieve gezichtscrème die hydrateert, beschermt en huidveroudering vertraagt. De ingrediënten bestrijden irritaties en kalmeren de gevoelige en droge huid. Bonuspunten voor het flesje dat waanzinnig mooi in de badkamer prijkt.

 

Ganō Care, € 39.

33 Biobey

Zussen Amelia en Marha merkten hoe lastig het is om ingrediëntenlabels te checken. Daarom richtten ze hun webshop Biobey op, boordevol zorgvuldig geselecteerde en ecologisch verantwoorde verzorgingsproducten. Bij elk product staat vermeld of het vegan is en vrij van gluten, parabenen of synthetische parfums.

 

Deze zomer zetten ze zonneproducten in de kijker, waaronder de gezichtszonnecrème van Naobay met factor 30. De minerale filters vormen een dunne beschermlaag op het gezicht en weerkaatsen uv-stralen, om zo de huid te beschermen. De mineralen dringen niet in de huidlaag en hebben geen schadelijke invloed.

 

Biobey, € 25.

34 Stijlvolle gehoorbescherming met Loop

Pik jij soms graag een festival of concert mee? Draag dan zorg voor je gehoor, en dat kan perfect met de oordopjes van het Belgische merk Loop.

Speciaal voor het festivalseizoen ging het merk een samenwerking aan met Tomorrowland, met stijlvolle oordopjes die je toelaten om geen seconde te missen van de beat, terwijl je oren goed beschermd zijn. De ‘Experience’-oordopjes van Loop filteren immers 18 decibels en zorgen voor het meest natuurlijke geluid.

 

Loop x Tomorrowland, € 24,95.

35 Kiabi’s zero waste zomerjurk

Het budgetvriendelijke modemerk Kiabi lanceerde een duurzame ‘zero waste’-lijn zonder textielafval. Nieuw in de collectie: een kleurrijke jurk met vrolijke print, zowel voor baby’s, kinderen, jongeren als volwassenen. Het design valt op met zijn ronde hals, elegante pofmouwen en knoopsluiting op de rug.

 

De jurk is gemaakt van 100% gerecycleerd polyester van petflessen. Daarbij gebruikt Kiabi een speciale patroontechniek om geen stofverspilling te hebben.

 

Kiabi, € 25.

36 Pearl Power met Veritas

Parels zijn terug van (nooit helemaal) weggeweest. Dat weet ook Veritas, die z’n assortiment uitbreidt met juwelen die je zélf kunt maken. Parels met smileys, hartjes, sterretjes, letters  … er is zoveel keuze om zelf je unieke stuks te maken die je eigen creativiteit weerspiegelen. Alle benodigdheden zijn beschikbaar in alle kleuren, formaten en printjes – leuk om te doen én om achteraf mee te pronken!

 

Veritas, de parels en alle DIY-benodigdheden zijn beschikbaar in de winkels en op de webshop.

37 Róen bij rheine

Make-up die zowel luxueus als clean is, een prachtige pigmentatie heeft en ook nog eens heel goed blijft zitten? Enter Róen, een Amerikaans beautymerk dat sinds kort exclusief beschikbaar is bij de Mechelse beautywinkel rheine. Het gamma bevat producten voor je teint, wenkbrauwen en ogen, samen met een resem kwasten om het aanbrengen te vergemakkelijken.

 

Onze favoriet: het oogschaduwpalet, met glanzende kleuren bestaande uit een zachte, unieke crèmestructuur. Je kunt de intensiteit zachtjes opbouwen, waardoor het palet geschikt is voor zowel overdag als ‘s avonds.

 

Róen beauty bij rheine, prijzen vanaf € 29.

38 High Impact Lash Amplifying Serum

Getest en goedgekeurd: het gloednieuwe wimperserum van Clinique, die je wimpers langer, dikker en donkerder maakt.

 

Beautyredactrice Jolien: “Ik test dit wimperserum nu een tweetal maanden uit. En hoewel ik van mezelf best al volle wimpers heb, merk ik het verschil: mijn wimpers zijn sterker, lijken langer en de krul lijkt intenser, zónder mascara. Ik breng het serum elke avond aan, na het reinigen, op de bovenste wimperrand. Ingrediënten als hyaluronzuur, vitamine E en peptiden doen vervolgens hun werk.”

 

Clinique, € 46.

39 Zeeman verkoopt nu ook tweedehandskleding

Zeeman zet zich al jaren in om duurzamer te produceren. De textielsuper startte daarom met een tweedehandskledingverkoop in Nederland, en na die succesvolle lancering is het aan België.

 

Klanten bij Zeeman Merksem en Genk krijgen de primeur en kunnen nu dus ook tweedehands baby- en kinderkleding kopen. Tegelijkertijd is er de mogelijkheid om gebruikte kleding in te leveren voor hergebruik of recycling. Arnoud van Vliet, Manager CSR & Quality bij Zeeman: “Bij Zeeman zijn we zuinig. Zuinig op de middelen die we nodig hebben en zuinig op het milieu, mens en de maatschappij. Vandaar dat we dan ook blij zijn met deze uitbreiding van ons Resale-concept naar de Belgische markt.”

 

Het project zal regelmatig worden geëvalueerd en, bij een positieve lancering, mogelijk worden opgestart in andere Belgische filialen.

 

Zeeman, meer info over het Resale-project vind je hier.

40 Miracle Pure Skin-Improving Foundation

De Miracle Pure Skin-Improving Foundation is Max Factor’s eerste foundation en huidverzorging in één. De formule is voor 89% doordrenkt met huidverzorgingsingrediënten, waaronder vitamine C en hyaluronzuur. De foundation voelt gewichtloos aan op je huid en geeft je een egale, gezonde gloed.

 

Mooi meegenomen: de foundation bevat een SPF 30 om je huid te beschermen tegen uv-straling. Belangrijk is wel om vooraf nog een rijkelijke laag zonnecrème te smeren. Want aangezien je eigenlijk een halve theelepel over je gezicht zou moeten verdelen, gebruik je allicht niet genoeg foundation om volledig aan de beschermingsfactor 30 te komen.

 

Max Factor, € 18,99 bij Kruidvat.

41 Milieuvriendelijke make-upkwasten

Naast het kiezen van je make-up, is het aanbrengen met de juiste kwast minstens even belangrijk. Dat je met een aantal basis make-upkwasten al een heel eind komt, weet ook Caroline Rigo, die met haar make-upmerk i.am.klean een lijn milieuvriendelijke kwasten lanceert. De lijn bestaat uit een aantal oogschaduwpenselen, een poederkwast, blushkwast, foundationpenseel en een waaierborstel.

 

De borstels vergemakkelijken het blenden en zijn milieuvriendelijk, gemaakt van rijst en gerecycleerd plastic. De haartjes zijn biologisch afbreekbaar en bestaan uit nanovezels, waardoor ze niet statisch zijn en ultrazacht aanvoelen.

 

i.am.klean, vanaf € 18,99.

42 Nieuw Belgisch parfummerk J’emme

Met de natuur als inspiratiebron, lanceerde Julie Tinant een gloednieuw parfummerk van Belgische bodem: J’emme, een samenvoegsel van j’aime en gemme. Julie creëerde vier unieke parfums die zowel vrouwen als mannen kunnen dragen.

 

Ieder geurtje beschikt over een helende intentie door de samensmelting van plantenessences en halfedelstenen. De samenstelling bevat meer dan 90% natuurlijke ingrediënten zonder hormoonverstoorders, toegevoegde oplosmiddelen,
stabilisatoren, kleurstoffen of uv-filters.

 

J’emme, € 150 voor een parfum en € 15 voor de discovery box.

43 Sunday Brush

Een mineraal poeder dat beschermt tegen schadelijke uv-stralen, huidirritatie vermindert én je teint egaliseert? Dat is Sunday Brush, een 100% natuurlijke formule in een zachte, zelfdoserende borstel. Handig voor in je handtas, om je gelaat te matteren en zonbescherming over je make-up aan te brengen.

 

De formule is geschikt voor elk huidtype, zelfs de meest gevoelige, en werkt direct na het opbrengen. Het zonnepoeder is waterbestendig en beschikbaar in drie verschillende tinten. Bij intensief dagelijks gebruik doe je met één Sunday Brush zo’n drie tot vier maanden.

 

Sunday Brush, € 49,95 bij Blooms & Blossoms.

44 Pastelkleurige lakjes

MÊME, het eerste gamma dermocosmetica speciaal voor de huid die broos is geworden door behandelingen, brengt een gelimiteerde nagellakcollectie op basis van natuurlijke solventen uit om je nagels te verzorgen, tegen uv-stralen te beschermen én een speels pastelkleurtje te geven. De formule werd verrijkt met silicium, om de nagels te versterken, ook als ze beschadigd, gegroefd en gespleten zijn.

 

MÊME, € 9,80 per stuk.

45 Lingeriebox van CurveCatch

Zo’n 80% van de vrouwen draagt beha’s die niet comfortabel zitten. Het zijn dan ook complexe kledingstukken: ze gaan tot 130 maten en kunnen uit 54 onderdelen bestaan. Een perfect passende beha vinden is dan ook geen eenvoudige klus, en al zeker niet online.

 

Daar wil de Belgische start-up CurveCatch verandering in brengen. Na een korte online vragenlijst in te vullen, stelt het team een lingeriebox samen met een vijftiental items die perfect zouden moeten passen. Je krijgt deze gratis en vrijblijvend aan huis geleverd. Enkele dagen daarna wordt de box opnieuw opgehaald en betaal je alleen voor de lingerie die je wenst te houden.

 

CurveCatch, www.curvecatch.com.

46 Teint Teint & Paloma Bridal

Het centrum van Antwerpen is een nieuwe hotspot rijker: Sally van Teint Teint en Laura van Paloma Bridal openden samen hun allereerste winkel.

 

  • Teint Teint biedt een walhalla van minerale en natuurlijke make-up en skincare. Met merken als go as u.r, Maiwe en Skin by Dings steun je lokale ondernemers en haal je een product in huis dat niet alleen goed is voor je huid, maar ook extra mooi op je badkamerkastje staat.
  • Aan de andere kant van de winkel vind je een verfijnde selectie originele bruidsaccessoires geselecteerd door Paloma Bridal. Het stylingconcept is er voor de moderne bruid die graag ietwat buiten de lijntjes kleurt en haar trouwdag in haar eigen, unieke stijl wilt beleven.

 

Tip: steek zeker even de straat over voor een koffie bij een van de meest gekende koffiebars in Antwerpen, Caffenation.

 

Teint Teint & Paloma Bridal, Frankrijklei 133A, 2000 Antwerpen.

47 Shower Bars

Volledig natuurlijk, microplasticvrij, diervriendelijk en heerlijk voor je huid: dat zijn de gloednieuwe showerbars van Weleda. “Ze zijn biologisch afbreekbaar en zitten in een plasticvrije, kartonnen verpakking. Deze is gemaakt van 55% gerecyclede grondstoffen, die je zelf ook weer makkelijk kunt recyclen. En elke Shower Bar gaat twee keer zo lang mee als een vloeibaar doucheproduct”, vertelt Liza Trouwborst, productspecialist bij Weleda.

 

De bars zijn verkrijgbaar in vier verkwikkende en stimulerende geuren van pure etherische oliën: gember en petitgrain, ylang ylang en iris, lavendel en vetiver, geranium en litsea cubeba.

 

Weleda, € 7,49 per stuk.

48 Newpharma: Skin Analysis

Met een overaanbod aan beautyproducten is het niet altijd even makkelijk om de juiste keuzes te maken. Daar heeft de Belgische e-apotheek Newpharma iets op gevonden: met een gloednieuwe, online en gratis huiddiagnoseservice die gebruik maakt van artificiële intelligentie, ontdek je meteen welke producten bij je huid passen.

 

Op basis van een selfie en enkele antwoorden over je huid, biedt Skin Analysis een selectie van producten van verschillende merken, uitgekozen door apothekers en aangepast aan je budget. Heb je vragen over je gepersonaliseerde routine? Dan helpen ze je graag verder.

 

Newpharma, test de tool via deze link.

49 Crème fraîche de beauté

Nieuw bij Nuxe: een lijn multifunctionele verzorgingsproducten die de huidhydratatie een boost geven. De cleane en volledig vegan formules werden ontwikkeld om het natuurlijke evenwicht van de huid te bewaren en voor maar liefst 48 uur hydratatie te zorgen.

 

Onze favoriet? Crème fraîche de beauté 3-in-1, een complete verzorgingsroutine die je op verschillende manieren kunt gebruiken: als vochtinbrengende crème, milde make-up remover en hydraterend masker.

 

Nuxe, € 29,50.

50 LN Knits

De oorlog in Oekraïne laat niemand onberoerd. Ook het Belgisch fair breimerk LN Knits draagt haar steentje bij en schenkt 10% van haar omzet aan het Rode Kruis in Oekraïne. Daarnaast doneert het label een deel van de opbrengst van de pop-upwinkel in Antwerpen en haar stock aan mutsen en sjaals van vorige collecties aan het daklozencentrum Sant’Egidio in Antwerpen.

 

Ellen Kegels, oprichter van LN Knits: “Als mama van 2 jonge kindjes breekt mijn hart bij het zien van het leed dat de oorlog met zich meebrengt. Maar niet enkel Oekraïense vluchtelingen hebben onze hulp nodig, ook in ons land zijn er heel wat mensen die het moeilijk hebben. En dat aantal stijgt.”

 

Met de donatie zorgt Ellen voor een extra mooi gebaar bij haar bedrijf dat al jaren voor eerlijkheid en duurzaamheid staat. LN Knits geeft eerlijk werk aan 350 Peruviaanse meisjes en vrouwen, waaronder heel wat tienermoeders. De productie verloopt menselijk en de breisters krijgen een eerlijk inkomen.

 

LN Knits, www.lnknits.com.

51 All-Day Freshness Deodorant Cream

Het Belgische beautymerk Self presenteert de All-Day Freshness Deodorant Cream: een 100% natuurlijke, vegan en aluminiumvrije crème-formule die intens voedt en verzacht. De deodorant zit tjokvol ingrediënten met mooie voordelen, waaronder:

 

  • Rijstzetmeel werkt als natuurlijke talgvervanger met een uitstekend absorptievermogen.
  • Salie vermindert de transpiratie en zit boordevol antioxidanten die bacteriën en vrije radicalen bestrijden.
  • Sojaolie voedt en herstelt de beschadigde huid.

 

Self, € 35,50.

52 Hippe, reflecterende tassen

Het Belgische merk Gofluo zet al jaren in op fluorescerende, mooie accessoires om jezelf veilig en trendy in het verkeer te begeven. De nieuwe collectie biedt ook tassen in vrolijke pastelkleuren waarin je al je spullen kunt opbergen: van heuptasjes tot rugzakken, fietstassen en zelfs boodschappentassen met een uitneembare koeltas. Ideaal voor een zonnige, zomerse picknick!

 

Gofluo, vanaf € 29.

53 Body Wash

Het Belgische beautylabel MŌRO Essentials combineert luxe, duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid in haar verzorgingsproducten, dankzij één fles die je telkens hervult met producten in poedervorm. Nieuw in het gamma: een body wash verkrijgbaar in composteerbare zakjes met geconcentreerd poeder, die je met behulp van kraantjeswater zelf in vloeibare verzorgingsproducten omtovert.

 

De body wash heeft een verkwikkende citrusgeur en bestaat voor 92% uit plantaardige ingrediënten, verrijkt met zoete amandelolie die de huid hydrateert en beschermt.

 

MŌRO Essentials, € 39 voor een starterkit met een hervulbare fles en 3 refills.

54 #weareprimadonna: echte vrouwen voor de lens

Het Belgische PrimaDonna geeft vrouwen al meer dan 150 jaar een extra dosis zelfvertrouwen, met mooie lingerie die vollere boezems comfortabel ondersteunt. Het merk zet inspirerende vrouwen in de schijnwerpers, en voor de nieuwe lente- en zomercollectie is het aan PrimaDonna’s lingeriestylistes.

 

“Ons vak is eigenlijk heel belangrijk. We geven vrouwen extra zelfvertrouwen en zorgen ervoor dat ze op een andere manier naar zichzelf en naar lingerie gaan kijken door hen goed te adviseren en hen te helpen bij het vinden van mooie lingerie die perfect past. Dat is gewoon fantastisch”, vertellen Jolyn en Elianne.

 

PrimaDonna, www.primadonna.com.

55 Prime & Glow

De perfecte teint? Dan zit je bij het Belgische minerale make-upmerk i.am.klean goed. Het label lanceert haar gamma aan primers en foundations in een elegant nieuw jasje, en bovendien werd de formule lichtjes aangepast om zo tot de meest pure en duurzame samenstelling te komen.

 

  • De primer bevat een hoog percentage aan natuurlijke basisingrediënten zoals cacaoboter, rijstzetmeel en zoethoutextract.
  • De Glow Foundation heeft z’n naam niet gestolen: hij geeft een mooie gloed en een natuurlijke, medium dekking.

 

i.am.klean, € 39,99 voor de primer en € 39,99 voor de foundation.

56 M·A·CStack Mascara

De hele beautywereld schrijft erover, en ook wij zijn enthousiast over de M·A·CStack Mascara. Deze nieuwe beautytopper heeft een continu opbouwbare, klontervrije formule die oneindig veel lagen volume en lengte geeft en is beschikbaar in twee versies:

 

  • de Mega Brush geeft onmiddellijk volume bij de eerste laag en ideaal is voor langere of grotere wimpers.
  • de Micro Brush zorgt voor een precieze, gecontroleerde applicatie, ideaal voor de kortere of onderste wimpers.

 

M·A·C Cosmetics, € 33.

57 Líkami Plus

Het Belgisch skincaremerk Líkami lanceert dit voorjaar Líkami Plus, een gloednieuwe huidverzorgingslijn met ‘targeted treatments’. De collectie bestaat uit 10 botanische serums om te mixen en matchen op maat van jouw huid en bijhorende noden.

 

Líkami pakt zo de meest voorkomende huidproblemen aan, van puistjes en hyperpigmentatie tot roodheden. Er zijn ook serums voor wie niet meteen huidproblemen heeft, maar wel zijn of haar huidgezondheid wil verbeteren op lange termijn.

 

Líkami, € 29 per serum.

58 Color Renewal haarkleuringsmaskers

Verzorgen, revitaliseren, verfrissen, herstellen … Deze haarmaskers doen het allemaal. Ze zijn beschikbaar in vier kleuren en geven je haar een tijdelijk tintje, of frissen je kleuring op. De formule bestaat uit 98% vegan ingrediënten van natuurlijke oorsprong, waaronder diep verzorgende karitéboter en een voedende blend van fruitoliën.

 

  • Warm bruin: versterkt warme tinten en geeft lichte tot medium bruine lokken meer diepte.
  • Koel bruin: versterkt koele tinten en is ideaal voor midden- tot donkerbruin haar.
  • Warm blond: voegt warmte toe en versterkt gouden tinten. Voor midden- tot donkerblond haar.
  • Koel blond: neutraliseert gele tinten en maakt een blonde, grijze of zilveren haarkleur weer koel.

 

Aveda, € 43,50.

59 Mayerline, my fit

Als het van ons afhangt, staat er op mode geen leeftijd. En dat wil ook Mayerline verduidelijken: het Belgische merk lanceert een nieuwe campagne waarin stralende, zelfverzekerde vrouwen van alle leeftijden schitteren. In het modebeeld worden immers vooral jonge vrouwen voorgesteld.

 

Katrien De Cannière, Marketing Manager van Mayerline Brussels: “We horen dagelijks van onze klanten dat ze zoekende zijn, zich onzichtbaar voelen. Maar dat hoeft helemaal niet. We willen hen op hun meest stralend in de kijker zetten. Laten zien waar zij voor staan. Niet in hippe, overstylede trends, maar in eigentijdse, vlotte kwaliteitsmode. Niet iedereen is Iris Apfel of Sarah Jessica Parker. Mayerline biedt een alternatief dat minder extravagant, maar vlot en kleurrijk is en dat bovendien de ideale pasvorm biedt. Een mode waarvan we weten dat vrouwen er zich goed in voelen.”

 

Mayerline, mayerline.be.

60 Pastel Getaway collectie

Dit voorjaar gaat het Belgische beautylabel BE Creative Make Up voor lichte pasteltinten die zachtheid en frisheid in je make-upcollectie brengen. De Pastel Getaway collectie bestaat uit verschillende producten, waaronder een blush, bronzer, setting spray en een oogschaduwpalet. Die laatste is onze favoriet uit de collectie, omdat je er ontelbare looks mee kunt creëren. Het palet bestaat uit 9 pasteltinten met een crèmige formule en zijdezachte glans.

 

BE Creative Make Up, de collectie is verkrijgbaar bij ICI Paris XL vanaf € 11,95.

61 ‘GO Allround’ bodywear

moois in de kijker

Met sloggi’s Go Allround-collectie kun je alle kanten uit. Letterlijk, want je hebt niet alleen de keuze uit zijdezachte stijlen en kleuren, maar de stuks zijn verkrijgbaar in één flexibele maat die past van XS tot L. “Deze uiterst zachte en elastische bodywear vormt zich naar je lichaam, volgt elke beweging en is daarmee het toonbeeld van comfort”, klinkt het.

 

Daarbij kreeg de collectie een vrouwelijk kantje met de GO Allround Lace-serie en kun je de gloednieuwe beha-top op twee manieren dragen: hij heeft kant aan de ene zijde en is effen aan de andere. Voor ieder wat wils, dus!

 

sloggi, alle items in de GO Allround collectie zijn verkrijgbaar op de webshop.

62 Kind & Free-collectie

moois in de kijker

Met de nieuwe Kind & Free-lijn wil Rimmel de cosmeticawereld een stukje mooier maken, met clean beautyproducten die toegankelijk zijn voor iedereen. De formules zijn 100% vegan en gemaakt met een hoog percentage aan huidverzorgende ingrediënten van natuurlijke oorsprong.

 

De nieuwe collectie bestaat uit vijf producten voor huid, nagels en wimpers: een getinte moisturizer, hydraterende concealer, talkvrij poeder, mascara en verzorgende nagellak. Allemaal in een fris, ecovriendelijk blauw jasje.

 

Rimmel, vanaf € 5,99, verkrijgbaar bij Di.

63 Peeling serum

moois in de kijker

Drie jaar geleden zag het gezonde Gentse cosmeticamerk Ray voor het eerst het levenslicht. Na heel wat succeslanceringen, waaronder de shampoo, gezichtscrème en hervulbare deodorant, brengt het merk nu een gloednieuw serum uit.

 

Het peeling serum is de perfecte aanvulling op je huidverzorgingsroutine: het fruitzuur in de formule verwijdert dode huidcellen van je gelaat en zorgt zo voor een schone en frisse uitstraling. Het werd speciaal ontwikkeld voor de acnegevoelige huid, de ouder wordende huid of de huid met hyperpigmentatie.

 

Ray, € 34.

64 Flexibele handtassen

moois in de kijker

Het Belgisch-Spaanse merk tres sis zero creëert telkens opnieuw unieke en duurzame handtassen uit premium restleer. Voor de lente en zomer van 2022 werden een aantal nieuwe modellen aan de collectie toegevoegd en kregen gevestigde waarden een kleurrijke update. “Kleur is inherent aan tres sis zero omdat het aanbod aan restmateriaal in felle kleuren nu eenmaal beduidend groter is”, klinkt het.

 

De collectie bestaat uit zowel praktische, grote tassen als kleinere, handige exemplaren. Ze worden telkens afgewerkt met eigenzinnige details en het grootste oog voor kwaliteit.

 

tres sis zero, de volledige collectie is beschikbaar op de website.

65 Immortelle Reset Serum: eco refill

moois in de kijker

Duurzaamheid werd de laatste jaren ontzettend belangrijk in de beautysector. En ook schoonheidsmerk L’Occitane draagt haar steentje bij met een resem hervulbare verpakkingen die de afvalberg een stukje kleiner maken. Eén van onze favorieten is het Immortelle Reset nachtserum: een product dat je huid herstelt, verstevigt, verfrist en doet stralen. Met de refill vul je het flesje makkelijk bij.

 

L’Occitane, € 84 voor een flacon van 50 ml en € 74 voor een refill van 50 ml.

66 ‘Shape of You’-collectie

I’m in love with the shape of you… Ed Sheeran zong het al in zijn hit die wereldwijd succes kent. Nu brengt LolaLiza de Shape of You op de markt, een innovatieve jeans die iedereen past. De broek komt in drie verschillende tailles, geschikt voor maatjes 34 tot 48. Daarmee is LolaLiza de eerste Belgische modeketen met een one size fits all-jeans die inclusief, mooi en betaalbaar is.

 

Naast jeans bevat de collectie ook een ultravrouwelijke jurk die alle rondingen eer aandoet. Zo viert het Belgische modemerk het lichaam van elke vrouw, in al zijn vormen en in alle fases van het leven.

 

Shape of You-collectie, vanaf 17 februari in de LolaLiza winkels en online via de webshop.

67 Natuurlijke oogmake-up

Klaar voor kleur? Met de nieuwe oogmake-uplijn van Yves Rocher zit je goed:

  • Het merk lanceert 27 nieuwe hoog gepigmenteerde tinten oogschaduw die verrijkt zijn met biologische korenbloem: van neutrale bruintinten tot fel blauw en van zachte tinten roze tot diepzwart.
  • De oogschaduw is ook verkrijgbaar in een reeks kleurrijke paletten. De paletten zijn gemaakt van gecertificeerd karton, zodat je ook hier je steentje bijdraagt.
  • De Intense Métamorphose mascara is nu ook verkrijgbaar in het bruin en blauw.
  • Om je look compleet te maken, voegt Yves Rocher naast oogmake-up ook een nieuwe lijn van blushes in een 100% recycleerbaar jasje toe.

Yves Rocher, de volledige oogmake-up lijn is verkrijgbaar in de winkels en online via de webshop.

68 Dove Body Love

‘Body Love’ is de nieuwe naam voor Dove’s iconische collectie van lichaamsverzorging. De lijn kreeg niet alleen een nieuwe look en verbeterde formule, maar een logo van een hart dat symbool staat voor de liefde voor jezelf.

 

Self love is meer dan ooit nodig: uit een onderzoek in opdracht van Dove blijkt dat 55% van de ondervraagde Belgische vrouwen al te maken kreeg met ongevraagde kritiek op haar lichaam. Bij Vlaamse vrouwen tussen 18 en 34 jaar oud wordt dat zelfs 77%. Het merk lanceert daarom de Dove Body Love productlijn, om vrouwen eraan te herinneren dat elk lichaam mooi is en gevierd mag worden.

 

Dove, de collectie is verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat.

69 Zijdezachte sjaaltjes bij Veritas

Als knoopriem, luxueuze bandana of accessoire om je polsen of handtas: er zijn zoveel manieren om een sjaal te dragen. Het Belgische label Veritas lanceert een gloednieuwe collectie zijdezachte sjaaltjes in hippe prints en zomerse kleuren die je eindeloos kunt combineren. Met modebewuste items stimuleert het merk om je persoonlijkheid in de verf te zetten en creatief aan de slag te gaan.

 

Veritas, de collectie is verkrijgbaar in de winkels en online via de webshop.

70 Serumduo tegen pigmentvlekjes

Het Belgisch-Nederlandse Routinely specialiseert zich in smart skincare, met 13 effectieve serums en een gratis app die je huidverzorgingsroutine personaliseert op basis van je levensstijl. Het merk prijst een combinatie van twee serums aan als het uitgelezen duo tegen pigmentvlekjes:

  • Golden Vitamin C Serum is een beschermend en egaliserend vitamine C-serum dat het collageenniveau van de huid stimuleert. Het beschermt tegen oxidatie en zorgt ervoor dat de krachtige formule dieper de huid indringt.
  • Tone-Evening Tranexamic Acid Serum bevat ingrediënten die (samen met vitamine C) pigmentvlekjes, rode vlekken, ouderdomsvlekken of zelfs post-acne vlekjes aanpakt. Cellen die te veel pigment produceren, worden afgeremd terwijl je huid er mooi gebalanceerd en egaal uitziet.

Routinely, alle serums zijn verkrijgbaar op de webshop voor € 29,90.

71 CKS X Julie Van den Steen

Vlaamse presentatrice Julie Van den Steen fantaseerde al jarenlang van een eigen kledingcollectie, en samen met het Belgische modemerk CKS brengt ze nu de tijdloze ‘Head in the Clouds’-lijn op de markt.

 

Dromerige kleuren, wolkenprints en retro fits katapulteren je rechtstreeks naar de jaren ’80, met een knipoog naar Scandinavische mode. Een lichtroze jurk, een zalmroze powersuit, een mouwloze vest, … Feel good is waar het in deze collectie om draait. ‘Draag de stuks waar jij je zelfzeker in voelt. Niet twijfelen, gewoon doen!’, aldus Julie.

 

CKS x Julie Van den Steen, de volledige collectie shop je hier.

72 Valentijnscollectie essie

Speciaal voor Valentijnsdag lanceert essie een limited edition nagellakcollectie met zes nieuwe, romantische tinten.

 

  • lips are sealed: een blushroze nagellak
  • pretty in pink: een zachtroze kleur met zilveren glans
  • under locket & key: een zilveren nagellak met verfijnde
    zilveren en gouden parels
  • love note-worthy: een dieprode nagellak
  • respond with a kiss: een neutrale kleur met roze ondertonen
  • quill you be mine: een witte nagellak met een verfijnde,
    zilveren glans.

 

Valentijnscollectie, essie, verkrijgbaar voor € 12,49 per stuk bij Di.

73 Lente- en zomercollectie Hedgren

Het Belgische merk Hedgren zet al sinds 1993 in op handtassen met slimme designs die je bewegingsvrijheid garanderen, gemaakt met duurzame, stevige materialen.

 

Voor de lente en zomer van 2022 lanceert het label een aantal nieuwe modellen, waaronder de ‘Libra’-collectie, met tassen uit gerecycleerd satijn, milieuvriendelijk leder en leuke lakdetails. Vier nieuwe modellen worden uitgebracht in vier kleuren en vormen de perfecte compagnon voor dagelijks gebruik.

 

Hedgren, de volledige SS22-collectie shop je hier.

74 Calming Lavender Hydration Spray

Clean beautymerk Jane Iredale lanceert een nieuwe gelaatsspray op basis van kamille en biologische lavendel. Een absolute favoriet, want: hij kalmeert en hydrateert de huid, verzacht fijne lijntjes, fixeert make-up voor een langhoudende en gladde finish én zorgt voor een ontspannen gevoel.

 

Calming Lavender Hydration Spray , Jane Iredale, € 33 bij Fin Du Jour.

75 Clinique High Impact Zero Gravity Mascara

Eén van Cliniques paradepaardjes, de High Impact mascara, krijgt er een zusje bij: High Impact Zero Gravity mascara, een 24-uur formule die je wimpers instant langer maakt en XXL-volume geeft.

 

De lichtgewicht mascara met flexibele polymeren zorgt ervoor dat de wimpers vederlicht aanvoelen en een hele dag gelift blijven, maar toch is de formule makkelijk te verwijderen met warm water.

 

High Impact Zero Gravity Mascara, Clinique, € 30,50 bij De Bijenkorf.

76 Vinotherapist huidverzorgingslijn

In 1999 richtte Caudalie de eerste Spa Vinothérapie op in Bordeaux, een bijzondere plek waar skincare-specialisten unieke behandelingen en zintuiglijke verzorgingen aanbieden.

 

Uit deze expertise is Vinotherapist ontstaan, een professionele en clean lichaamsverzorgingslijn bestaande uit vier producten: bodybutter, voedende lichaamsverzorging met hyaluronzuur, herstellende hand- en nagelcrème en een voetencrème. Ze brengen stuk voor stuk het heerlijke spagevoel tot in je badkamer.

 

Vinotherapist, Caudalie, vanaf € 8,90.

77 Zomercollectie van het Belgische lordsxlilies

Het team achter het Belgische merk lordsxlilies brengt een frisse, pure en moderne feel good collectie van homewear, vrijetijds- en nachtkleding voor romantische vrouwen die op zoek zijn naar zachte, comfortabele kleding. Die filosofie uit zich ook in de nieuwe zomercollectie: zijdezachte stoffen en luchtige silhouetten smelten samen in een kleurrijke, vrouwelijke collectie waarbij de natuur als inspiratiebron werd gebruikt. Ook op het vlak van duurzaamheid.

 

lordsxlilies, online shoppen doe je op lordsxlilies.com.

78 Liquid Matte Liquid Lipsticks

Getest en goedgekeurd: de vernieuwde Liquid Matte Liquid Lipsticks van beautymerk Huda Beauty. Ze werden opnieuw geformuleerd om vegan-friendly en nog comfortabeler te zijn met een uitgebreid kleurenpalet dat geschikt is voor alle huidtinten. De formule met suède-achtige textuur is intens gepigmenteerd en blijft tot acht uur lang perfect zitten, zonder te vervagen of af te geven.

 

Liquid Matte Liquid Lipsticks, Huda Beauty, verkrijgbaar vanaf 19 januari voor € 22 bij ICI Paris XL.

79 Label K

Label K, het Belgische merk dat vrouwen over de hele wereld steunt met positieve en steungevende boodschappen, pakt uit met bijzondere cijfers. Het label verkoopt trendy juwelen en accessoires en schenkt elk jaar een deel van hun winst aan steun voor moeders en vrouwelijke micro-ondernemers.

 

In 2020 en 2021 is in totaal 15.000 euro (!) verdeeld om moeders en vrouwen te helpen hun projecten op te starten en te ontwikkelen. Het merk wil elk jaar blijven groeien, en hoopt dan ook tegen het einde van dit jaar 20.000 euro aan donaties te bereiken.

 

Label K, € 72,50 voor de volledige set.

80 Expert Care-gamma

Vaseline gelooft dat een zichtbaar gezonde huid begint met diep herstellende hydratatie. Om een droge huid tegen te gaan, lanceert het merk een nieuw gamma: Expert Care, met vier producten die extreem voedende ingrediënten bevatten.

 

Onze favoriet? Instant Dry Skin Rescue bodylotion, een rijke, crèmige lotion die snel absorbeert en je huid zijdezacht doet aanvoelen. Ook verkrijgbaar in een handig meeneemformaat.

 

Instant Dry Skin Rescue Bodylotion, Vaseline, € 12,99 voor 400 ml bij Kruidvat.

81 Verkoelende oogcrème

Het Nederlandse beautymerk Clay And Glow is nog niet lang beschikbaar op de Belgische markt, maar nam zo’n vliegende start dat het gamma al werd uitgebreid. Met deze oogcrème bijvoorbeeld: een hydraterend en verstevigend product dat donkere kringen en rimpels rondom de ogen vervaagt.

 

Door de speciale, metalen applicator wordt de huid gekoeld en ziet je blik er in een oogwenk frisser uit. Net zoals de andere producten van het merk, is de oogcrème geschikt voor elk huidtype, waaronder de meest gevoelige.

 

Cooling Eye Cream, Clay And Glow, € 24,90 bij ICI Paris XL.

82 Intens hydraterende lippenbalsem

In dit schattige potje zit niet zomaar een lippenbalsem. De smeuïge textuur beschermt, hydrateert en herstelt de lippen niet alleen, maar maakt ze ook mooier dankzij een waterbestendige glossy finish die je glimlach doet stralen. De formule bevat het heilzame  Thermaal Water van Avène en bestaat voor 98,5% uit ingrediënten van natuurlijke oorsprong.

 

Intens Hydraterende Lippenbalsem 24u, Avène, € 8,50 bij de (online) apotheek.

83 PEARLS-collectie

Glanzend brons, natuurlijk wit, elegant grijs en krachtig groen vormen de basiskleuren van de PEARLS-collectie van de Belgische ontwerpster Laurence Delvallez. De tijdloze juwelenlijn bestaat uit halskettingen, ringen, armbanden en een uitgebreide keuze aan oorbellen. Elk juweel wordt met de hand gemaakt en heeft als doel je meer zelfvertrouwen te geven en elke outfit naar een hoger niveau te tillen.

 

Maj-oorbellen, Laurence Delvallez, € 129. Ontdek de volledige collectie hier.

84 Gloria!Gloria!

Breiatelier Maison Tricot en succesvol mode-ondernemer Geert Hallemans slaan de handen in elkaar en lanceren een nieuw knitwearmerk: Gloria!Gloria!. Dit nieuwe Belgische vrouwenlabel staat voor rijke texturen en frisse kleuren die joie de vivre uitstralen. “We merkten dat de wereld in deze bizarre tijden meer dan ooit nood heeft aan optimisme, originaliteit en schoonheid”, klinkt het.

De collectie wordt ontwikkeld in het atelier in het hart van Antwerpen en op ethische en duurzame wijze geproduceerd in Europa. Verkoopprijzen liggen tussen 100 en 180 euro.

 

De lente- en zomercollectie van Gloria!Gloria! is vanaf nu verkrijgbaar in meer dan 50 multi-merkenboetieks in België en Nederland.

85 Hypoallergene nagellak

La Roche-Posay lanceerde onlangs een framboosrode tint in de Toleriane-nagellakcollectie. De verzorgende formule voorziet je nagels niet alleen van een mooi kleurtje, maar is verrijkt met een hoge concentratie silicium: een natuurlijk verstevigend bestanddeel dat de nagels ook herstelt. Een speciale filter beschermt bovendien tegen uv-stralen. Resultaat: mooie nagels die beter bestand zijn tegen schadelijke invloeden en minder snel afbreken!

 

Toleriane Silicium Hypoallergene Nagellak, La Roche-Posay, € 15,95 bij de (online) apotheek.

Meer mode en beauty:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)