Sporten: 5 tips om het vol te houden

Sporten: 5 tips om het vol te houden

We willen allemaal een gezonde geest in een gezond lichaam. Lichaamsbeweging en sport helpen ons hierbij, maar soms is het moeilijk om tijd of motivatie te vinden. Hier vind je alvast enkele tips die het makkelijker maken om door te gaan:

1. Kies een sport of een vorm van bewegen die je graag doet. Het is de beste garantie om het te blijven doen. Krijg jij het op je heupen van andere sportende mensen rondom jou? Ga dan niet in een fitnesszaal staan. Vind je lopen snel saai? Begin er dan niet aan en zoek een andere sport waar je je ei in kwijt kunt en waar je je niet verveelt.

2. Zorg dat je over het juiste materiaal beschikt, zoals goede loopschoenen. De kans op blessures is veel kleiner en het voelt ook een pak comfortabeler aan.

3. Sport niet té intensief. Drie keer een halfuur beweging per week geeft je gezondheid al een flinke boost. Wil je dat je conditie verbetert? Dan is drie keer per week een uurtje sporten perfect. Forceer je dus niet te veel, zeker niet in het begin. Luister naar je lichaam.

4. Spoor je vrienden of vriendinnen aan om mee te doen: samen sporten motiveert je om niet af te haken én je hebt sociaal contact: een win-win situatie dus.

5. Het helpt als je een duidelijk doel voor ogen hebt. Wil je spieren kweken, gewoon gezonder leven of 5 kg vermageren? Kies je sport én je frequentie op basis van je doelen. Zorg ervoor dat die doelstellingen realistisch zijn, anders zal je teleurgesteld zijn als het niet lukt.

Lees meer:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)