15 tips om gezond en snel te vermageren

vermageren

Nog snel een crashdieet inplannen om die laatste kilo’s weg te krijgen is geen goed idee. Meer zelfs, vermageren doe je maar beter op een gezonde, geleidelijke manier. Wij geven je 15 pasklare én haalbare tips.

  1. Gezond eten en meer bewegen zijn de sleutel tot een succesvol dieet. Wonderdiëten bestaan niet.
  2. Eet zes maaltijden per dag: drie hoofdmaaltijden en drie gezonde tussendoortjes. Maaltijden overslaan is geen goed idee omdat je dan gegarandeerd gaat beginnen knabbelen. Wanneer je op vaste tijdstippen eet, heb je meer controle over je eetpatroon.
  3. Koken zonder vet is mogelijk. Stoom, pocheer of grill je vlees en vis.
  4. Beweeg elke dag een halfuur. Je hoeft niet meteen naar de sportschool te gaan want bewegen kan je eenvoudig in je dagelijks leven integreren. Neem wat vaker de trap, ga met de fiets naar je werk, maak op het werk een wandeling na je lunch, …
  5. Drink veel water Water drinken bevordert de stofwisseling en helpt bij het verbranden van vet. Vind je gewoon water niet zo lekker? Doe een aantal druppeltjes citroen in je glas water en je krijgt onmiddellijk een andere smaak.
  6. Sta recht of wandel rond als je ergens moet wachten. Je verbruikt 50 calorieën als je 15 minuten rondwandelt.
  7. Sla het ontbijt niet over. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag en het zet de verbrandingsmotor van je lichaam in gang. Een stevig ontbijt met fruit, volkorenbrood en een zuivelproduct helpt je bij het afvallen.
  8. Zet je potten en pannen niet op tafel maar laat ze op het fornuis staan. Mensen zijn namelijk sneller geneigd om meer te eten als de kookpotten voor hun neus staan.
  9. Slaap 8 uur per nacht. Te weinig slaap maakt je moe en doet je sneller grijpen naar ongezonde voedingsmiddelen. Van te veel slaap word je lui en ga je minder bewegen.
  10. De juiste kruiden kunnen vette sauzen vervangen zonder dat je gerecht aan smaakt verliest. Ook dressings zijn een goed alternatief.
  11. Ga niet te vaak uit eten en vermijd lunchen in de cafetaria van je werk. Wanneer je je eigen maaltijden thuis bereidt, heb je meer controle over de porties. Bovendien weet je op die manier perfect hoeveel calorieën jouw maaltijd bevat.
  12. Hou een dieetdagboek bij. Schrijf dagelijks op wat je eet en je zal versteld staan van de hoeveelheid voedsel die je dagelijks naar binnen speelt. Het bijhouden van een dieetdagboek zorgt ervoor dat je bewuster omgaat met eten en sneller afslankt.
  13. Eet langzaam. Pas na twintig minuten sturen je hersenen het signaal door dat je verzadigd bent. Hoe sneller je eet, hoe meer calorieën je opneemt.
  14. Wees niet te streng voor jezelf. Het kan geen kwaad om in het weekend je favoriete gerecht of dessert te eten. Zie het als een beloning voor al het harde werk dat je in de week levert.
  15. Zoek een dieetbuddy. Vermageren is makkelijker als je het samen doet. Je zal minder geneigd zijn om op te geven en op moeilijke momenten kunnen jullie elkaar motiveren.

Bekijk zeker ook eens deze tips om een gezonde levensstijl aan te houden.

Meer gezond:

Vorig artikel
Wauw: deze vrouw maakt prachtige kunstwerkjes uit afgedankte spullen
Volgend artikel
Test je kennis: Hoeveel weet jij over allergieën?

Organiseer een homemade sushi-party bij jou thuis!

Je ziet ze overal verschijnen op sociale media: smakelijke sushirolls die je doen watertanden. Wist je dat het helemaal niet moeilijk is om zoiets zelf op tafel te toveren? En met deze handige sushimaker is het nog makkelijker. In no-time word jij de sushi-meester van jouw vriendengroep: complimentjes gegarandeerd!

€9.90 €21.95