Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Gezonde ijsjes? Die maak je makkelijk zelf

Door Isabelle Ignoul

Daar zijn de zomerse temperaturen weer! En dan is een verfrissend ijsje meer dan welkom. Maar het is toch geen goed idee om bij elke warme zonnestraal drie bolletjes roomijs naar binnen te werken. Wij geven je wat inspiratie voor gezonde ijsjes, die minstens even lekker zijn!

Zonder ijsmachine

Extra goed nieuws: je hebt geen dure ijsmachine nodig om zelf gezonde ijsjes te maken. Bovendien blijft je ingrediëntenlijstje ook beperkt. Less is more, toch? Snel aan de slag!

Gezonde ijsjes: makkelijke recepten

Deze ijsjes zijn healthy pleasures in plaats van guilty pleasures. Bovendien zijn ze ook geschikt voor wie graag voor vegan gaat of een koemelkallergie heeft.

Banana (n)icecream

Supersimpel, gezond én lekker. Dat is nicecream! Zo maak je het:

  • Pel 4 bananen, snijd ze in stukjes en vries ze gedurende 4 uur in.
  • Haal ze uit de diepvries en laat ze een halfuurtje ‘rusten’.
  • Doe de bananenstukjes in je blender en voeg plantaardige melk (kokosmelk, bijvoorbeeld) toe tot net boven de messen van je blender.
  • Voeg wat zoet- en smaakmakers toe: bijv. honing, dadels, agavesiroop, vanille-extract,…
  • Mix tot een glad geheel.
  • Serveer met wat fruit, cacao nibs en kokosschilfers.

Mmmango-yoghurt ijslolly’s

Ijslolly’s kun je met eender welk fruit maken, dus varieer naar hartenlust. Onze favoriet is toch wel deze heerlijke mango/yoghurt-ijslolly. Zo maak je ‘m:

  • Snijd een rijpe mango in stukjes en mix tot een gladde massa.
  • Zoet vervolgens volle yoghurt (plantaardig voor vegans en mensen met koemelkallergie) met wat honing of agavesiroop.
  • Vul de bodem van het lolly-vormpje met wat mangopuree, dan een laagje yoghurt en werk af met opnieuw mangopuree.
  • Leg minimum drie uur in de vriezer.

TIP: experimenteer op erg warme dagen met limoen en citroen. Verfrissing gegarandeerd!

Inspiratie: running.be

Cover: Getty Images

Nog meer tips voor warme dagen?