3 redenen om buiten te sporten

3 redenen om buiten te sporten

Te koud, te donker, te nat, … In de winter hebben we excuses genoeg om onze sportschoenen in te ruilen voor warme pantoffels. En toch zijn er evenveel redenen om de kou tóch te trotseren en buiten te gaan sporten.

De koude buitenlucht stimuleert je luchtwegen

De koude is niet schadelijk voor je. Integendeel! Bereid je luchtwegen wel even voor, voordat je enthousiast een versnelling hoger schakelt in deze koude temperaturen: adem door je neus, zo warm je die koude lucht even op voor ze in je longen terechtkomt. Pas vanaf -6° C wordt het te koud voor je luchtwegen.

Even lang sporten voor meer resultaat

Als het kouder is, wordt je inspanning zwaarder, maar ook effectiever. Je bloedcirculatie krijgt een boost en je spieren krijgen meer zuurstof. Wel goed opwarmen vooraleer je begint!

Een boost voor je immuunsysteem

Het is wetenschappelijk bewezen: al na een half uurtje buiten sporten circuleren er een derde meer ‘killercellen‘ in je bloed, die vervelende virussen en bacteriën uitschakelen. Bovendien stimuleer je zo een betere doorbloeding van de slijmvliezen in je neus en keel. Ze vormen het perfecte schild om ziekteverwekkers af te weren.

Samen slank: we gaan ervoor!

Doe jij al mee aan de Samen Slank-challenge? Meer bewegen, gezonder eten of in het algemeen fitter worden: heel de maand januari moedigen we elkaar aan om onze goede voornemens deze keer écht vol te houden! Twee keer per week ontvang je de Samen Slank-nieuwsbrief in je mailbox en bovendien kun je voor nóg meer motivatie terecht in de Goed in je vel met Libelle-groep. Klik snel hier voor meer informatie over de challenge en schrijf je in!

Hup met die beentjes, dankzij deze extra tips:

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)